موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 226
بازدید کل : 80517
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 13:40 :: نويسنده : مرتضی عربي

تولد دوباره

تولددوباره زندگی نامه ی نویسنـده (فروهر.ت) از دوران كودكی تا بزرگسالی و تحلیلی است از فرایند شكل گیری و رشد بیماری اعتیادش، وقایع دوران مصرف، و نحوه ی رهایی از اسارت اعتیاد با به كارگیری دوازده قدم بهبودی.

مطالعه ی این كتاب ـ به ویژه برای معتادان ـ می تواند كمك و راهنمای مؤثری برای آشنایی با بیماری خود و رهایی شان از اعتیاد باشد.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

عطش برای آزادی

آگاهی و درك عمیق از بیماری اعتیاد می تواند نحوه ی بینش ما را نسبت به اعتیاد و شخص معتاد، دگرگون كند؛ عطش برای آزادی خواننده را با معمای اعتیاد، افكار و رفتار شخص معتاد از دیدگاه روان شناختی آشنا می كند. نویسنده ( فروهر ـ ت) كه خود از رهایی یافتگان اعتیاد است اعتقاد دارد كه بیشترین نقش بهبودی را خود معتادان رها شده از اسارت اعتیاد به عهده دارند؛ زیرا آنان سرمشق هایی هستند كه می توانند با تجربه هایشان عطش برای آزادی را در سایر معتادان اسیر در چنگال اعتیاد به وجود آورند.

 

 
دانلود گزیده ای از کتاب

مداخله

بسیاری از معتادان، به ویژه نوجوانان و جوانان كه هنوز از ادامه ی مصرف مواد مخدر خسته نشده اند، تا به عجز و آخر خط نرسند نمی توانند از اسارت اعتیاد رها شوند و بهبودی از طریق دوازده قدم را تجربه كنند. مداخله، نحوه و چگونگی فرایند ایجاد آخر خط مصنوعی را توسط خانواده ها و مددكاران برای معتادانی كه هنوز به مرحله ی تسلیم نرسیده اند ترسیم می كند.

مداخله، دستورالعمل گام به گام نجات معتادانی را كه منكر اعتیاد خود هستند در اختیار خانواده ها، روان پزشكان و مددیاران اعتیاد و نیز اعضای قدیمی انجمن های 12 قدمی قرار می دهد.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

یادداشت های غار

پیام های كوتاه و مفید یادداشت های غار به دو زبان انگلیسی و فارسی، تجربه هایی است از دوران بهبودی و رهایی از اعتیاد « دیو.ك » ( Dave. K ) نویسنده ی این كتاب و دوستان بهبودی اش. نویسنده در یادداشت های خود الهاماتی را كه از ذهن خود و بسیاری از معتادان در حال بهبودی تراوش كرده است با جمله هایی زیبا در بخش هایی مرتبط با موضوع پیام ها، ویرایش و منعكس كرده است. پیام های یادداشت های غار همان طور كه به نویسنده و دوستان بهبودی اش كمك كرد تا زندگی معنوی و پاكی را داشته باشند، به دیگران نیز كمك می كند تا روزهای خوب و پاكی را تجربه كنند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

پیام امروز

پیام امروز كه در قطع جیبی چاپ شده است برگزیده هــایـی است از كتــاب هــای « تـولد دوباره» و «عطش برای آزادی» به صورت رهنمودهای روزانه در 365 روز سال برای معتادان در حال بهبودی، در جهت ترمیم دیدگاه ها، گفتار و رفتار آنان.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

غلبه بر اعتیاد

كتاب« غلبه براعتیاد» اثر دكتر دی پك چوپرا((Dee Pak Chopra, M.D تازه ترین ترجمه ی فروهر.ت است. نویسنده در این كتاب ضمن تشریح انواع اعتیاد ( مواد مخدر، الكل، داروهای محرك؛ اعتیاد به توتون، غذا، سكس و.... ) در هر فصل، راهكارهایی برای رهایی از آن ها به ویژه از طریق درك مفاهیم معنوی و تمرین های عملی ارائه داده است.

در پیش گفتار مترجم آمده است:

این كتاب توسط یك انسان متحول كه پرهیز و ایمان را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده است برای كمك به همدردان ما به رشته ی تحریر در آمده است؛ آرزو دارم مفاهیم معنوی و راهكارهای آن بتوانند به آن چه كه داریم چیزی اضافه كند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

پیام رهایی

نخستین بارقه های رهایی از الكلیسم و اعتیاد، شرح ماجرای تجربه ی روحانی «بیل و ویلسون» بنیان گذار انجمن های دوازده قدمی ، تاریخچه ی مختصری از انجمن های 12 قدمی درخارج و ایران و... موضوع های مهم وجذاب كتاب «پیام رهایی» است.

در «پیام رهایی» تصویرهایی از بنیان گذاران AA، NA و ... چاپ شده است و خواننده را با اشخاصی آشنا می كند كه تأثیر شگرفی در ایجاد روش منحصر به فرد رهایی از اعتیاد و تداوم بهبودی و پاكی داشته اند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

بـاز هـم بیـانـدیش

« باز هم بیاندیش» كه در قطع جیبی كوچك چاپ شده است شامل پیام های جذابی است كه توسط دكتر رابرت آنتونی(Dr.Robert Anthony) نوشته شده و فروهر .ت آن را به زبان فارسی برگردانده است. پیام های باز هم بیاندیش می توانند برای داشتن یك زندگی موفق و دسترسی به آرامش درون مفید واقع شوند. به اعتقاد مترجم «بازهم بیاندیش»، جمله های قصار این كتابچه، پیام های قدرتمندی به ناخود آگاه ما می فرستند كه بعضی از آن ها با انرژی خلاق درونی و آرزوهای واقعی ما همساز شده و در طول حیات مان به شكل تغییر، نوآوری، بدعت گذاری و یا ورود به عوالم والا متجلی می شوند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

مدیریت انکار

ترنس گورسكی (Terence T. Gorski) كه از مراجع شناخته شده در حوزه ی بیماری های اعتیادآور در سطح جهان می باشد، در كتاب مدیریت انكار توجه خود را معطوف به مهم ترین عامل تداوم اعتیاد یعنی انكار كه موجب شكست در درمان بیماری های همراه اعتیاد می شود نموده است و با پرداختن به ریشه های انكار، راه كارهای خروج از حالات غیر قابل نفوذ انكار را مرحله به مرحله برای درمانگران، بیماران و خانواده ها ترسیم كرده است.

مطالعه و استفاده از راه كارهای این كتاب به عنوان كتاب كمك درسی، بـه استـادان و دانشجویان دوره ی مددیاری اعتیاد، مددكاری، روانشناسی، جامعه شناسی، پزشكی و روان پزشكی پیشنهاد می گردد.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

کتاب سبز

كتاب « سبز » تازه ترین اثر سید فروهر تشویقی است كه با هدف استفاده در برنامه های بهبودی مراكز اقامتی كوتاه مدت به رشته ی تحریر درآمده است. وسوسه، خصوصاً در ابتدای مرحله ی قطع مصرف، عمده ترین دغدغه ی معتاد در حال بهبودی است و لزوم ارائه ی راهكار و آموزش شیوه های عملی برای مقابله با آن ضروری به نظر می رسد كه این كتاب به خوبی از پرداختن به این مهم، برآمده است. نویسنده با استفاده از تجارب خود در زمینه ی بهبودی از اعتیاد، در این كتاب طی 12 جلسه ی كارگاهی، به زبانی ساده و كاملاً حساب شده رهجویانی كه تازه مرحله سم زدایی را پشت سر گذاشته اند، با بیماری خودآشنا می سازد. با در نظر گرفتن میزان تحمل و كم حوصلگی معتادی كه تازه مصرف مواد مخدر را قطع نموده است، مطالب هر جلسه به شكلی گویا، مختصر و مفید تنظیم گردیده تا ضمن اثر بخشی از ایجاد دافعه نیز جلوگیری شود. همانطوركه یكی از عناوین روی جلد كتاب نیز اشاره می كند، محور اصلی، بیان چگونگی رهایی از وسوسه و اجبار به وسیله ی پرهیز و ایمان می باشد.

در پایان هر یك از جلسات كارگاهی پیامی متناسب با موضوع آن جلسه، درج و از خواننده خواسته می شود طی چند جمله احساس، برداشت یا نظر خود را در خصوص این پیام در همان صفحه بنویسد.

جلسه ی آخر با عنوان چگونه بعد از ترخیص پاك بمانیم، با ارائه ی نمونه ی یك برنامه ی روزانه ی بهبودی، توصیه هایی برای حضور در جلسات 12 قدمی و نحوه ی انتخاب راهنما، به واقع آخرین گوشزدها برای پاك ماندن را به رهجویان در حال خروج از كانون می نماید. مطالعه ی این كتاب را به كلیه ی علاقه مندان و دست اندركاران مقوله ی بهبودی از اعتیاد توصیه می كنیم.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

پیشگیری از لغزش

در بین معتادان در حال بهبودی افرادی وجود دارند كه پس از ترك مواد مخدر و حتی تجربه ی بهبودی در گروه های خودیاری دوازده قدمی، مرتباً لغزش(Relapse) نموده و بیماری اعتیاد مجدداً در آنها فعال می گردد. این افراد نه تنها از بیماری اعتیاد رنج می برند بلكه از مشكل دیگری نیز كه در اثر تداوم و فعالیت بیماری اعتیادشان در آنان به وجود آمده است در عذابند.

مطالب این كتاب توسط ترنس گورسكی ) (Terence T. Gorski كه یك متخصص، محقق و مرجع صاحب نام در زمینه ی پیشگیری از لغزش می باشد به رشته ی تحریر در آمده است.

امید داریم ترجمه ی این كتاب به عنوان یكی از ابزارهای پیشگیری از لغزش بتواند درخدمت معتادان مبتلا به «لغزش مزمن» قرارگرفته و آنهایی نیزكه تاكنون لغزش نكرده اند با بهره گیری از برنامه های كمكی و راهكارهای ارائه شده در این كتاب، احتمال «لغزش» را در زندگی خود كاهش دهند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

کتاب راهنما

مبانی و تاریخچه ی روش پرهیز مدار ـ ایمان مدار

گفت وگوها و نظریات بسیاری در ارتباط با ابعاد و جنبه های مختلف اعتیاد تا به امروز مطرح شده است كه هر كدام جایگاه خاص خود را دارد؛ اما در این كتاب ضمن توجه به نظریات و مستندات علمی موجود، یك روش راهبــردی جهانـی ـ كـه در طــول هفتــاد و سه سـال گذشــته ( از سال 1935 میلادی ) توسط میلیون ها عضو انجمن های 12 قدمی جایگاه خاص و تاریخی بی همتایی پیدا كرده است ـ به عنوان پایه مورد استفاده قرار گرفته است.

از نظر ما، چه از جهت علمی و چه تجربی، در ساختار اعتیاد، دو عامل اصلی وجود دارد: وسوسه و اجبار (Obsession and Compulsion) كه در این روش برای خنثی كردن آن از پرهیز و ایمان بهره برداری می شود؛ ایمان به ما كمك می كند كه از وسوسه پیشگیری كنیم و پرهیز به ما كمك می كند كه به اجبار كشیده نشویم. ایمان، عامل پیشگیری از وسوسه است و پرهیز، عامل پیشگیری از اجبار است. هرچند كه فرمول فوق هنوز از جهت علمی پشتوانه ی پژوهشی و تحقیقی پیدا نكرده است، اما در حال حاضر ابزارها و روش های پژوهشی بالینی و آماری آن، پیش بینی شده است و نتیجه ی آن انشا الله در سال آینده اعلام خواهد شد. این روش در طول 15 سال گذشته در كشور ما بومی سازی شده و با توجه به فرهنگ سنتی و مذهبی ما، مراحل آزمون و خطای خود را سال ها پیش پشت سر گذاشته و از سال 1383 پس از پایان مرحله ی كاربردی، وارد مرحله ی راهبردی شده است. این روش و فرهنگ در بیش از یكصد كانون رسمی تولد دوباره و صدها خانه ی بهبودی غیر رسمی به صدها هزار نفر از معتادان كشور خدمات بازپروری كم هزینه ارائه داده است.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

قدم های رهایی

این كتاب به شرح و چگونگی كاركرد یكی از روش های 12 قدم می پردازد. در این روش به جای تمركز بر روی مواد مخدر، به شناخت وابستگی ها و رهایی از آن ها اشاره شده و موضوع های مشترك با سایر روش ها، مورد توجه قرار می گیرد، از جمله:

  • الگوی ذهنی « عاطفی- احساسی» و رفتاری وابستگی های ناسالم در دوران طفولیت به عنوان پیش زمینه های اعتیاد و هم وابستگی.
  • وابستگی های ناسالمی كه در طول دوران بهبودی جایگزین وابستگی های ناسالم قبلی شده اند.
  • ریشه یابی الگوهای رفتاری، ذهنی و عاطفی در دوران كودكی، بلوغ و بزرگسالی.
  • راه كارهای خروج از رنجش- فرایند بخشش.
  • بررسی عوامل اصلی ناكامی و سرخوردگی مانند: نیازهای برآورده نشده و آروزها
 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 13:38 :: نويسنده : مرتضی عربي

 
کوتاه‌ترین درمان اعتیاد ۶ ماه طول می‌کشدخیلی‌ها اعتقاد دارند اعتیاد یك مشكل اخلاقی یا حتی قانونی است اما از نگاه بالینی اعتیاد یك بیماری است كه وجوه مختلف جسمی، روانی و اجتماعی دارد .
اعتیاد مثل سایر بیماری‌های جسمانی یك بیماری با ابعاد گوناگون است و مثل سایر بیماری‌ها قابل پیشگیری و قابل درمان است. نگاه جامعه به معتادان كم كم باید تغییر كند و با آنها طوری رفتار شود كه خود را یك بیمار بدانند و برای معالجه بیماری‌شان تلاش كنند. در گفتگویی كه با آقای حمیدرضا طاهری نخست، كارشناس ارشد روان شناسی بالینی و .‌



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 13:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

دکتر غلامرضا انصاری،رییس کل دادگستری استان اصفهان همزمان با برگزاری محاکمه باند سارقان طلافروشیها به اتهام محاربه و فساد فی الارض و اعدام 4 قاچاقچی مواد مخدر که حکم قطعی آنها صادر شده بودگفت:برای حمل و نگهداری بیش از 30 گرم مواد روانگردان مجازات اعدام در نظر گرفته شده و با قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای قوانین و برخورد با مجرمان و متعرضان به امنیت، سلامت و آرامش جامعه عرصه بر فعالیت این گونه افراد تنگ می گردد

دکتر غلامرضا انصاری،رییس کل دادگستری استان اصفهان همزمان با برگزاری  محاکمه باند سارقان طلافروشیها به اتهام محاربه و فساد فی الارض در شعبه 4 دادگاه انقلاب اسلامی و اعدام 4 قاچاقچی مواد مخدر که حکم قطعی آنها صادر شده بود گفت:



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 13:30 :: نويسنده : مرتضی عربي



 

عارضه شیشه

عارضه شیشه

http://szep.freeblog.hu/files/meth.jpgعارضه شیشه

 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 9:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

تصاویر تکان دهنده از دختر جوانی که ۶سال شیشه مصرف کرد

  •  
  •  

 

متاسفانه مدتی است که مصرف شیشه که از مشتقات مت‌آمفتامین می باشد افزایش یافته است و جوانان زیادی از این مخدر استفاده می کنند.
این ماده محرک اعصاب است. مت‌آمفتامین گاهی اوقات توسط پزشکان برای بیماری‌های خاص تجویز می‌شود که با تاثیر مستقیم بر مکانیسم‌های مغز شادی و هیجان در فرد ایجاد می‌کند. مت‌آمفتامین همچنین باعث اختلال شدید در خواب و یا بی‌خوابی شدید می‌شود. مصرف کننده دچار بی‌اشتهایی شدید شده و ساعت‌ها و حتی تا روزها اشتها به غذا ندارد. در عین حال این ماده باعث تشنگی می‌شود و مصرف کننده مجبور است مقدار زیادی آب بنوشد.
در ادامه شما یک دختر روسی را مشاهده می کنید که که از سال ۲۰۰۴ مصرف شیشه را آغاز کرده و فقط در مدت۶سال چهره ای مانند یک پیرزن پیدا کرده است!

 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 9:36 :: نويسنده : مرتضی عربي

 

«سرانجام همه راهها را آزمایش کردند و بی نتیجه بود، تا آخر کار متوجه شدند که باید جمعیت های بازپروری معتادان تشکیل شود و این جمعیت ها باید توسط کسانی اداره شود که خود روزی گرفتار بوده اند و این تجربه نتیجه بسیار عالی داد»
این مقدمه دکتر باستانی پاریزی است بر کتاب «تولد دوباره» نوشته دکتر «فروهر تشویقی» بنیانگذار جمعیت خیریه تولد دوباره.
پاریزی در این مقدمه می نویسد:«من دو سه نفر از کسانی را که از این راه ترک کرده اند ملاقات کرده ام... مرامی دارند که می گوید کسیکه شفا می یابد و ترک می کند نسبت به جامعه خود – لااقل برنامه ای که او را شفا داده – دینی دارد، او باید زکات این موفقیت را بپردازد و پرداختن زکات چنین موفقیتی هیچ نیست جز اینکه همدردان خود را به راه خیر – راهی که خود رافته – دلالت کند و بدین طریق آن جمعیت کوچک امروز مبدل شده است به جمعیت های متعددی از زنان و مردان مصمم، کارآمد و علاقه مند»
گویی این مقدمه بیوگرافی موجزی باشد از جمعیت تولد دوباره جمعیتی که من نگارنده برای اولین بار از نزدیک لمسش کردم، وارد فضایش شدم و ذهنیت هایم را با واقعیتهایش تنظیم کردم:
«این جمع که بی دریغ، بدون توقع مزد و بدون اعتنا به نام و شهرت و بی آنکه منتظر حق شناسی و حق گذاری کسی باشند، بی دریغ و بدون وقفه به خدمت خود ادامه می دهند. در مجامع و مراکز بازسازی معتادان حاضر می شوند. با حوصله تمام کار خود را انجام می دهند و قدم به قدم و ذره به ذره پیش می روند. یک نوع قدرت روحی، از نوع عرفای قرون چهارم و پنجم که هنوز ما به کیفیت و اصول آن آگاهی نیافته ایم و نمی دانیم چه عاملی موجب آنهمه فداکاری و پشتکار و سازگاری و سازواری بوده است، در عین قناعت و خرسندی، به خدمت خود ادامه می دهند و همه کوشش آنان این است که گروهی را ولو یک قدم، جلوتر ببرند»

 

 او که پشت اسم مستعارش شخصیتی بزرگ، بلند آوازه و با خاطرات و سوابق مدیریتی و علمی سالهایی نه چندان دور نهفته می باشد، نویسنده کتاب شرح حال زندگی خود به نام « تولد دوباره » و مولف و مترجم مجموعه کتابهایی است که خوراک نرم افزاری انسانهایی شده که «مایل» اند خود را به زلال رهایی و آزادگی از منجلابی کند که «خود» ی که به «من» و « منیت» و «شیطان» تنزل یافت سهمی بزرگ در گرفتاری بدان داشت و اینک با بازیابی این « خود» درصدد به دوش کشیدن بار تمام مصائبی را داشت که بانیان و مسببان بیشماری پشت سر خود می دید.
فروهر در تبیین انگیزه نوشتن کتابهایش می نویسد:« پس از 25 سال اعتیاد و آلودگی، عاقبت سیر طبیعی این بیماری، مرا به دنبال خود به بیمارستانها، مراکز بازپروری، زندانهاو زندگی در خیابانها کشاند و با آن که در دیار تیره روزان ساکن شده و از امید ها و آرزوهایم درگذشته بودم، ناگهان در نقطه پایانی افق تاریک زندگی ام تصویر روشنی از آغاز و تولدی دیگر هویدا شد»
وی ادامه می دهد:« در طول سالهای اعتیاد، هرگز کسی را ندیده بودم که از اعتیاد رها شده باشد، رهایی به معنای واقعی آن یعنی آزادی و آزادگی. رهایی از هروئین و گرفتاری در دام تریاک. رهایی از تریاک و گرفتاری در دام الکل را دیده بودم. اما من، شما و ایشان و حتی آنها که نمی خواهند بدانند، همگی می دانیم جایگزینی این با آن، مفهومش رهایی و آزادی نیست»
« یکی دو نمونه(مدل) رهایی از مواد مخدر را هم دیده بودم، اما جایگزین آنرا که قدرت طلبی ، افراط در کسب و کار، مال اندوزی، ریاکاری، طمع ورزی و شهوت پرستی بودند نمی پسندیدم. من تشنه آب زلال بودم و تشنه از نوشیدن پساب، نوشیدن پساب جوی اعتیاد با پساب جوی طمع چه تفاوتی دارد؟ من تشنه رهایی از اعتیاد و آنچه که باعث آن شده بود، خودخواهی، خودپسندی، غرور و بی ایمانی بودم. می خواستم از آنها رها شده در راه انسانیت رهسپار شوم. من از داخل لوله و لای زرورق و سوراخ سرنگ و رهانه بطریبه دنبال عشق می گشتم. از گمکرده راهانی بودم که در بار اول بر خوان تقسیم عشق حضور نداشتم. اما آنروز که نقاش بزرگ نقاشی کرد، من هم بودم، این بار بر سر سفره تقسیم عشق منهم حضور داشتم، سهم خود را هم گرفتم. سهم من تولدی دیگر بود؛ آغازی هرچند رایگان که البته حفظ آن بهایی داشت»
فروهر می نویسد:« اینجا دیار دیگری است و قوانین دیگری بر آن حکمفرماست. در اینجا خلأ، کمبود، نداری و فقر معنا ندارد. ر بعد چهارم حیات، پیری، دیری، فنا، مرگ و نیستی و بهانه هایی نظیر آب از سرم گذشته ، پیرشده و ... بی مهنی است.
قدرت، توان و انرژی بی کران در دسترس است که نمی توانم، قدرتش را ندارم و از من ساخته نیست را تبدیل به ما می توانیم، ما قدرتش را دارم و از ما ساخته است می کند.
اینجا جایی است که غیر ممکن به ممکن، ترس به ایمان و نفرت به عشق تبدیل می شود. بیماری هولناک پیچیده و لاعلاج اعتیاد به صورت انگیزه ای در جهت سفر به بعد چهارم حیات درمی آید»
 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 9:34 :: نويسنده : مرتضی عربي




نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد این عقیده قدیمی که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست کاملا درست است.
محققان معتقدند خندیدن بهتر از هر درمانی می‌تواند بیماران را در مسیر بهبودی قرار دهد. در هنگام خندیدن خون در تمام بدن به جریان درمی‌آید.

دانشمندان با انجام 5 سال



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 9:32 :: نويسنده : مرتضی عربي

رهجويان عزيز :

پس از ۲۵ سال اعتياد، سير طبيعي اين ناخوشي مرا به ورشكستگي كامل جسمي، عاطفي، فكري، روحاني و در

نهايت آوارگي در خيابان ها و زندان ها كشاند.

در آخرين روزهايي كه به سقف تحمل رواني خود رسيده بودم



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 9:28 :: نويسنده : مرتضی عربي

وقتی با یک مصرف کننده زندگی میکنی همیشه نگران هستی ٬برای من که اینطور بود ٬انگار داشتم روی لبه تیغ راه میرفتم ٬نمیتوانستم آرام وخونسرد باشم وقتی سلامت عقل وجسم به طرز نامطلوبی تحت تاثیر رفتار های بیمارگونه یک معتاد یا دیگران قرار میگرفت ٬وقتی تا دیروز چشم به هم نمی گذاشتم ونگران معتاد بودم که هنوز بر نگشته بود ٬وقتی داشتم از ناراحتی دیوانه میشدم وقتی میترسیدم موقع بازگشت



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:55 :: نويسنده : مرتضی عربي

قبل از اینکه درمورد شیشه صحبت کنیم بهتر است بصورت خلاصه اشاره ای به نحوه کار مغز و سیستم اعصاب مرکزی داشته باشیم.

 در سیستم اعصاب مرکزی،  سلولها یا رشته های عصبی بصورت مستقم به هم متصل نیستند. بلکه بین انتهای سلول قبلی با ابتدای سلول بعدی فضای بسیار کوچکی وجود دارد که به این فضا در اصطلاح پزشکی سیناپس می گویند.

 برای اینکه یک سلول



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : مرتضی عربي

1.استرس: ممکن است



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:41 :: نويسنده : مرتضی عربي

 

 
بامداد 2 فروردین ماموران اداره آگاهي و مواد مخدر فرودگاه مهرآباد تهران به راننده يك دستگاه خودروي پرايد كه با سرعت بالايي در حال حركت در محوطه فرودگاه بود، مشكوك شدند و پس از متوقف كردن خودرو،
 

راننده جوان آن را دستگير و به مركز پليس منتقل كردند و در بازرسي بدني از وي، مقاديري مواد مخدر و حشيش و قرص روانگردان كشف و ضبط كردند.
 



مرد جوان به نام كاوه در بازجويي‌هاي پليسي گفت: مرا اشتباه دستگير كرده‌ايد. اجازه دهيد هرچه سريع‌تر خود را به گيت ورودي پرواز برسانم تا بتوانم با دختر مورد علاقه‌ام كه يك هنرپيشه آمريكايي به نام آنجلينا جولي است، ازدواج كنم!

به دنبال اين اظهارات، ماموران نسبت به رفتار وي مشكوك شدند و با احتمال اين كه مرد جوان دچار توهم ناشي از مصرف قرص روانگردان شده و خودروي وي دزدي است، به استعلام از اداره راهنمايي و رانندگي پرداختند كه معلوم شد، خودرو يك هفته قبل در غرب تهران به سرقت رفته است.

با به دست آمدن اين اطلاعات، مالك خودرو به مركز پليس فرودگاه مهرآباد تهران احضار شد و در مواجهه با كاوه متهم قرار گرفت و گفت: مرد جوان فرزند اوست و اصلا گمان نمي‌كرد كه وي خودرويش را به سرقت برده باشد.

پدر راز مرد معتاد را فاش كرد

ماموران به تحقيق از مرد شاكي پرداختند كه وي در اظهاراتش به پليس گفت: پسرم كاوه اعتياد داشت و علاوه بر مصرف حشيش، قرص‌هاي روانگردان هم استفاده مي‌كرد.

وي افزود: پسرم هفته گذشته پس از مصرف مواد مخدر و قرص روانگردان با من مشاجره كرد و با ادعاي اين كه هنرپيشه مورد علاقه‌اش در فرودگاه انتظار او را مي‌كشد، خانه را ترك كرد و هنگام عصر وقتي براي خريد از خانه بيرون رفتم، متوجه سرقت خودرو شدم و وقوع سرقت را به اداره پليس گزارش كردم.

اعتراف متهم

به دنبال اظهارات شاكي، كاوه متهم مورد بازجويي قرار گرفت و در اظهاراتش به پليس گفت: هر بار كه قرص‌هاي روانگردان را مصرف مي‌كردم، دچار توهم مي‌شدم و تصوير هنرپيشه زن خارجي را كه مورد علاقه‌ام بود، به خاطر مي‌آوردم كه به خواستگاري من پاسخ مثبت داده است.

روز حادثه هم پس از مصرف مواد و قرص‌هاي روانگردان، صداي دختر هنرپيشه را شنيدم كه از من مي‌خواست، براي ملاقات وي به آمريكا سفر و با او زندگي كنم.

به اين ترتيب، خودروي پدرم را به سرقت بردم و به سمت فرودگاه رفتم، اما ماموران مانع سفر من شدند و دستگير شدم.

بنا بر اين گزارش، با ثبت اين اظهارات، بازپرس شعبه يكم دادسراي عمومي و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، متهم كاوه را با قرار قانوني روانه زندان كرد تا تحقيقات تكميلي از وي صورت گيرد.

 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:41 :: نويسنده : مرتضی عربي
  • مقدمه
  • وضعیت درمان
  • باورهای غلط
  • علایم مصرف
  • عوارض مصرف در کوتاه مدت
  • عوارض مصرف در بلند مدت
  • انواع شیشه موجود در بازار
  • نحوه مداخلات خانواده
  • درمان های موجود
  • بام وردیج
  • گروه های در معرض خطر
  • شیشه و ایدز
 
دانلود بروشور
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:40 :: نويسنده : مرتضی عربي

كتاب تولد دوباره:

(كتاب تولد دوباره از فروهر_ت)

از همه ي دوستان عزيزم تقاضا دارم كه پيشنهاد من را براي مطالعه اين كتاب بسيار زيبا بپذيرند . اين كتاب نه تنها براي تمامي معتادان منبع بسيار كاملي از تجربيات يك معتاد بهبود يافته است بلكه براي كساني كه حتي تجربه اي در رابطه با اعتياد هم ندارند بسيار خواندني ¸ عبرت آموز و جالب است پس خواهش مي كنم اين كتاب را حتما تهيه كنيد و بخوانيد .

كتاب تولد دوباره روند زندگي يك معتاد بهبود يافته را از زمان كودكي آغاز مي كند  و به تدريج زندگي وي را به روي كاغذ مي آورد . ويژگي بسيار جالب 



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:39 :: نويسنده : مرتضی عربي
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:36 :: نويسنده : مرتضی عربي

در مقاله حاضر، پای صحبت دکتر شبیری روانپزشک، با سابقه چندین سال فعالیت در بخش معتادان یکی از بیمارستانهای آلمان نشستیم تا ضمن آگاهی از مشکلات روانی معتادان، از آخرین تجارب بدست آمده در این زمینه نیز مطلع شویم. اینک بررسی بحث اعتیاد و تأثیرات آن در خانواده‏ها پیش روی شماست.


وقتی که پدر خانواده معتاد می‏شود!

یکی از محورهای اصلی تهیه این گزارش «اثرات وجود پدر معتاد بر خانواده» است. از این‏رو در تکمیل مصاحبه‏ای که در باره علل روانی اعتیاد، اثرات آن بر خانواده و راههای مقابله، به عمل آمد، ذکر نتیجه تحقیقات اداره کل مطالعات و پژوهشهای ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تحت عنوان «اثرات اعتیاد پدر بر نظام خانواده» مفید به نظر رسید که می‏خوانید:

 

 



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 11:35 :: نويسنده : مرتضی عربي

ماده‌ای که به نام کراک در آمریکا و اروپا مصرف می‌شود، با نوع آسیایی آن تفاوت دارد. کراک اروپایی از کوکایین به دست می‌آید، در حالی که کراک ایرانی همان تغلیظ شده هرویین است که با مقداری آمفتامین مخلوط شده است. کراک آسیایی تولید مافیای روسیه یا آزمایشگاه‌های خانگی است. به دلیل ترس جوانان از مصرف هرویین و کساد بازار این ماده، مافیای روسیه، ترکیب جدیدی از هرویین تغلیظ شده را تولید و وارد کشورهای

 



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 10:7 :: نويسنده : مرتضی عربي

.

علل و عوامل بوجود آورنده اعتیاد

در بسیاری از جوامع کنونی،‌اعتیاد به اشکال گوناگونی بروز کرده است. تا کنون اعتیاد به مواد مخدر، یکی از مشکلات بزرگ بهداشتی بوده، ولی امروزه اعتیاد به قمار، مسائل جنسی و اینترنت نیز به لیست مشکلات بهداشتی اضافه شده است.
بسیاری از عوامل دست به دست یکدیگر داده و فرد را به سمت اعتیاد سوق می دهند. اگر علت اعتیاد را فقر بدانیم، معتادان متمول را نادیده گرفته ایم و اگر بیسوادی را مطرح کنیم قشر معتادان تحصیل کرده را نادیده گرفته ایم. پس نمی توان به تنهایی یک عامل را علت ایجاد اعتیاد دانست.

 



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 10:4 :: نويسنده : مرتضی عربي

در حال حاضر مسئله اعتیاد به مواد مخدر و محرک در مقابل گروهی از استانها قرار گرفته است که بعلت عدم تامین اقتصادی و اجتماعی ، فشارهای روانی و خانوادگی... برای فرار از حقایق تلخ زندگی به آن پناه می برند.

اعتیاد به مواد مخدر امروزه بصورت یک بلای اجتماعی است. بطوریکه ضایعات مادی و معنوی آن کمتر از جنگهای بین المللی نیست. شروع اعتیاد در سطح جهان بصورتی است که هر روزه به آن افزوده می شود. اعتیاد بلایی است که در همه اقشار جامکعه اعم از تحصیلکرده ، ورزشکاران ، فقیر و ثروتمند نفوذ کرده است ولی قربانیان اصلی آن جوانان و افراد کم تجربه می باشند.

با توجه به اینکه طبق اعلام دفتر مبازه با جرم و جنایت و مقابله با عرضه مواد سازمان ملل UNODC شعار سال ۲۰۱۰ را تحت عنوان به سلامتی بیندیشید نه به مواد مخدر ، هدف اصلی برنامه ها را در این سال اطلاع رسانی عمومی ، به ویژه در خصوص عوارض اعتیاد بر جوانان و اثرات زیانبار این مواد بر سلامتی آنها قرار داده است. بر آن شدیم که به بهانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به بررسی علل گرایش جوانان بسوی مصرف مواد مخدر و محرک بپردازیم .

ارزش و اهمیت خانواده در حفظ سلامت روانی و اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست. خانواده سالم بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی و بالندگی اعضای خود فراهم می کند و در حفظ و ارتقاء سلامت جسمی و روانی تاثیر فراوان و غیرقابل انکاری دارد. خانواده ناسالم می تواند زمینه را برای ایجاد اختلال در ابعاد جسمی روانی و اجتماعی فراهم نموده و افراد را به سمت اعتیاد و بزهکاری سوق دهد. وجود عوامل زیر در خانواده می تواند زمینه را برای گرایش نوجوانان و جوانان به اعتیاد فراهم نماید.

۱) حضور فرد یا افراد معتاد در خانواده

۲) ایجاد جو نا امنی و نگرانی دائمی در خانواده (جر و بحث و نزاع دائمی و یا تهدید به طلاق)

۳) پرخاشگری کلامی و بدنی و اعمال خشونت (تحقیر، تمسخر، تهدید، توهین و آزارهای جسمی یا جنسی)

۴) عدم توجه به نیازهای روانی افراد خانواده به ویژه نوجوانان و عدم تحمل مخالفت از جانب آن ها

۵) عدم نظارت بر رفتارهای فرزندان و یا نظارت افراطی و توام با بدگمانی و تهمت زدن

بدیهی است هرگونه تلاش در جهت حذف عوامل و دستیابی به سلامت در روابط خانوادگی گاهی موثر در پیشگیری از اعتیاد محسوب می شود.

 

علل اجتماعی تاثیر فراوانی در گرایش افراد به اعتیاد و یا دوری جستن از مواد روانگردان دادند. مهم ترین علل اجتماعی گرایش به اعتیاد عبارتند از

۱) بیکاری و محرومیت اجتماعی:

پدیده بیکاری و فقر و محرومیت ناشی از آن زمینه را برای گرایش به خرید و فروش و مصرف مواد روانگردان و سایر اعمال بزهکارانه و مجرمانه فراهم می کند.

۲) معاشرت با افراد معتاد:

معاشرت با معتادان و زندگی در مناطق آلوده، موجب آشنایی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان با مواد، چگونگی مصرف آن و لذت ناشی از آن می شود. بسیاری از افراد معتاد با ایجاد وسوسه در ذهن دیگران موجب گسترش اعتیاد می شوند. این پدیده به ویژه در بین نوجوانان و جوانان رواج بیشتری دارد. هنگامی که یک نوجوان سالم وارد یک گروه آلوده به اعتیاد می شود اعضای گروه با تشویق وی به مصرف مواد و تحقیر و تمسخر او در صورت عدم مصرف، زمینه را برای اعتیاد عضو جدید فراهم می کنند.




ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 9:44 :: نويسنده : مرتضی عربي

 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 9:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

معتاد شدن به همین سادگی!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که من هر وقت دچار استرس می شوم به طرز باور نکردنی تنقلات می خورم. چند تا چیپس و یک پاکت تخمه می خرم و ساعت ها پای تلویزیون می نشینم تا قدری آرام شوم. همسرم نیز رفتار دیگری دارد و وقتی حرص می خورد تمام خانه را به هم می ریزد و شروع می کند به تمیز کردن و گردگیری خانه. تازه اگر روز تعطیل باشد و من بخواهم قدری استراحت کنم کفرم را بالا می آورد و می گوید باید برای خرید به بیرون از خانه برویم...

همه این مشکلات روزانه مرا به ی

 



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 9:24 :: نويسنده : مرتضی عربي

در مقاله حاضر، پای صحبت دکتر شبیری روانپزشک، با سابقه چندین سال فعالیت در بخش معتادان یکی از بیمارستانهای آلمان نشستیم تا ضمن آگاهی از مشکلات روانی معتادان، از آخرین تجارب بدست آمده در این زمینه نیز مطلع شویم. اینک بررسی بحث اعتیاد و تأثیرات آن در خانواده‏ها پیش روی شماست.


وقتی که پدر خانواده معتاد می‏شود!

یکی از محورهای اصلی تهیه این گزارش «اثرات وجود پدر معتاد بر خانواده» است. از این‏رو در تکمیل مصاحبه‏ای که در باره علل روانی اعتیاد، اثرات آن بر خانواده و راههای مقابله، به عمل آمد، ذکر نتیجه تحقیقات اداره کل مطالعات و پژوهشهای ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تحت عنوان «اثرات اعتیاد پدر بر نظام خانواده» مفید به نظر رسید که می‏خوانید:

«در یکصد خانواده مورد مطالعه، فرزندان هر روز شاهد ستیز والدین بوده، از نظر دریافت مهر و عطوفت و نظارت و حمایت پدر در شرایط گیج‏کننده‏ای به سر می‏برند، زیرا پدر معتاد هنگام مصرف مواد مخدر و نشئگی حاصل از آن، بسیار خوش‏خلق و باعطوفت بوده و نقش نوازشگریش از حد می‏گذرد و هنگام خماری و دیر شدن مصرف، چنان بی‏قرار و عصبی است که کمترین توجهی را به نیازهای اساسی فرزندان ندارد. کودکانی که اسیر چنین شرایط و ساختار آسیب‏زایی هستند، در تفکر کودکانه خود به تدریج می‏آموزند که بین مهرورزی و

 



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, :: 9:22 :: نويسنده : مرتضی عربي

بلای خانمانسوز موادمخدر که مادر بزرگترین امراض مسری فعلی دنیا است. نزدیک به دو قرن است که دامن گیر بشربوده وهرروز به وسعت آن افزوده می گردد وزعمای قوم یعنی دولتمردان کشورها نیز ازمبارزه با آن اظهارعجزمی کنند درصورتیکه با تعمق ودرایت می شود.این غول عظیم را ازپای درآورد. خواستن مهم است، چین بزرگترین ودر واقع منبع پیدایش این غم بارترین مرضی که میلیون ها مردم جهان دچارآن هستند بوده، وآنها بودند که پیدایش وطریقه کشت وبرداشت ومصرف تریاک را که خود مادرتمام موادمخدر هست، و فرزندان این سم مهلک مثل هروئین ،مرفین وغیره را که ازخود آن بیشتردربدبختی وکشتاره انسانها مؤثر می باشد به بشریت هدیه کردند؟ ولی درجریان جنگ دوم جهانی مرد مقتدری چون مائو درچین پیدا شد وبا قدرت درمقابل سوداگران موادمخدر ایستاد وبا عزمی راسخ به میدان مبارزه با اژدهای سیاه برخواست واعلام کرد معتادان شش ماه حق زندگی دارند اگرازاین مهلت استفاده نکنند بهتراست حیات خود را که دراختیارموادمخدر گماشته اند به چوبه دار بسپرند. این تحدید به حدی مؤثر واقع شد که پس ازچندی این بلای خانمانسوز سرزمین آبا اجدادی خود را ترک گفت ومردم چین چون می دانستند که مائو همیشه روی حرف خود می ایستد به الاجبارخود را نجات دادند.

این معجزه نبود؟ بلکه قبول یک فرمان ازفرماندهی با قدرت بود. البته خواسته خود مردم چین هم درآن دخالت داشت مزرعه های خشخاش درچین خشکیدند وبه جای آن محصولات دیگر روئیدن گرفتند متأسفانه این روش درکشورهای دیگرانجام نشد.مردم دیگر کشورهای جهان هر روزبیشترطمعه این بلای مرگبارشدند ومی شوند، سردمداران ملل دیگرمبارزه با موادمخدر را لاک پشت وار دنبال می کنند درصورتیکه اگریک برنامه ریزی صحیح برای دفع این بلای بزرگ انجام شود نجات ازچنگ آن امکان پذیرهست.

همه می دانند که 95 درصد محصول تریاک درکشور فقیر افغانستان



ادامه مطلب ...