موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 220
بازدید کل : 80511
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, :: 14:31 :: نويسنده : مرتضی عربي

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیشترین تماس‌ها با سامانه ملی اعتیاد درباره کراک و شیشه است، گفت: الگوی مصرف موادمخدر در کشور عوض شده است.


فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, :: 14:29 :: نويسنده : مرتضی عربي

رئیس سازمان مردم نهاد گنگره 60 گفت: مصرف کنندگان شیشه در ابتدای مصرف خود ممکن است 2 تا 3 شبانه‌روز نخوابند و بعد از آن همین مقدار پشت سر هم خواب باشند همچنین مصرف مایعات زیاد و استفاده از فندک‌های اتمی از دیگر علائم ابتدایی مصرف شیشه است.


حسین دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به علائم مربوط به مصرف شیشه اظهار داشت: مصرف کنندگان شیشه ممکن است 2 تا 3شب پشت سر هم نخوابند، از مایعات بیشتر استفاده کنند و غذا هم نخورند و پس از این مدت چند شبانه‌روز ممکن است بخواهند لذا یکی از علایم مصرف شیشه در افراد خوابهای نامنظم است.

وی افزود: استفاده ‌از فندک‌های اتمی نیز یکی دیگر از نشانه‌های مصرف شیشه است که البته این علائم، علائم ابتدایی مصرف است.

دژاکام تصریح کرد: در مرحله بعد سوءظن شدید نسبت همسر و دوستان و اینکه تصور می‌کنند تحت کنترل و مراقبت هستند همچنین اینکه در خانه می‌گردند که دوربین مخفی وجود نداشته باشد از دیگر نشانه‌های مصرف شیشه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف این ماده مخدر ممکن است قتل را در پی داشته باشد متاسفانه معتادان به این ماده را نمی‌توان درمان کرد. لذا این افراد را باید به کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد برد تا بتوان برای آنها کاری کرد.


رئیس کنگره 60 ادامه داد: مصرف کنندگان شیشه شخصیت خود را بالا می‌دانند و فکر می‌کنند که معتاد نیستند و فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند و این دیگرانند که متوجه خیلی چیزها نیستند.

دژاکام یادآور شد: اگر این افراد را برای درمان به بیمارستانها ببرند فرار می‌کنند لذا باید این افراد به کمپ‌های مجاز برده شوند و2 تا 3 ماه در آنجا تحت مراقبت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: باید در ابتدای درمان به آنها القاء کرد که آنها مصرف کننده هستند چرا که متأسفانه ابتدا این ماده را به عنوان لاغر کننده یا نیروزا در باشگاه‌های بدنسازی استفاده می‌کردند.

 

 
سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, :: 12:29 :: نويسنده : مرتضی عربي

 


NewsPicture

مدیر جمعیت «تولد دوباره» با اشاره به هجمه‌ مواد مخدر صنعتی، گفت: متاسفانه علیرغم تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در کشور هنوز نتوانتسته‌ایم راه‌های درمان اعتیاد را تغییر بدهیم.

مدیرعامل جمعیت «تولد دوباره» با اشاره به هجمه‌ مواد مخدر صنعتی، گفت: متاسفانه علیرغم تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در کشور هنوز نتوانتسته‌ایم راه‌های درمان اعتیاد را تغییر بدهیم.

عباس دیلمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار«آسیب‌های اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تقسیم مدل‌های درمان به بستری و سرپایی، گفت: مدل سرپایی درمان اعتیاد برای درمان مواد مخدر صنعتی اثر بخشی بالایی ندارد. در کشور ما اگرچه درمان سرپایی به لحاظ کمیت و کیفیت گسترش خوبی داشته است اما درمان اعتیاد به مواد مخدر صنعتی از طریق مدل درمان اقامتی و بستری امکانپذیر است که در این حوزه به طور مطلوب کار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های سرپایی مناسبی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر صنعتی وجود ندارد، گفت: در این نوع اعتیاد درمان سرپایی اثر بخشی زیادی ندارد. بلکه باید یک برنامه اقامتی (بستری) برای آن طرح‌ریزی و اجرا شود و برنامه‌های درمان بستری از لحاظ کمی و کیفی نیاز به بررسی مجدد دارد.

دیلمی‌زاده با بیان اینکه سیر مصرف«آمفتامین» و«متافتامین» نسبت به سیر ایجاد برنامه‌های اقامتی بیشتر بوده است، اظهارکرد: با وجود سیر رشد مصرف این دو مواد مخدر صنعتی ظرف چند سال گذشته هنوز نتوانستیم یک پروتکل دقیق و ارزیابی شده در حوزه مواد مخدر صنعتی داشته باشیم و این نشان می‌دهد در درمان معتادان مواد مخدر صنعتی عقب هستیم.

وی درباره کاهش آسیب‌های ناخالصی‌ مواد مخدر صنعتی به معتاد، گفت: شاید در یک نگاه سطحی این ایده شکل بگیرد که برای آسیب کمتر به فرد و کشور، خودمان مواد مخدر صنعتی را تولید کنیم اما کشور ما قربانی مواد مخدر است و این نگاه با باورهای اعتقادی، مذهبی و سنتی ما منطبق نیست.

هیچ داروی گیاهی ترک اعتیاد مورد تایید وزارت بهداشت وجود ندارد

مدیرعامل جمعیت «تولد دوباره» با اشاره به محصولات ترک اعتیادی که در مجلات نامعتبر و ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود، بیان کرد: بعضی بیماران با استفاده از این داروهایی که از وزارت بهداشت هم مجوز ندارند، دچار سوءمصرف شدید و درمان آنها نسبت به مصرف کننده‌های مواد مخدر سنتی دشوارتر می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ داروی گیاهی ترک اعتیاد که مورد تایید وزارت بهداشت کشور باشد وجود ندارد. درمان اعتیاد یک فرآیند طولانی مدت است که بیشتر از یکسال زمان می‌برد.

دیلمی زاده با اشاره به تقسیم‌بندی درمان به بخش‌های سم‌زدایی، بازتوانی اولیه، بازتوانی دوم و بخش بهبود، گفت: عموما راه‌های درمان اعتیاد در کشور ما بر درمان کوتاه مدت یا نگهدارنده و درمان‌های پرهیز‌مدار متمرکز شده است. افراد معتاد در درمان خود یک دوره درمانی کمتر از یک ماه را دنبال می‌کنند. در حالی که فرد پس از سم‌زدایی به خدمات بهبودی و برنامه‌های روان درمانی و خانواده درمانی نیاز دارد زیرا همزمان با بیماری فرد معتاد، خانواده او هم دچار بیماری می‌شوند.

وی با اظهار تاسف از وجود رویکرد درمان کوتاه مدت بین معتادان گفت: درمانگران باید قبل از درمان بیمار اطلاعات کافی را در اختیار او و خانواده‌اش قرار دهند که درمان آنها یک درمان کوتاه مدت نیست و نیاز به ادامه برنامه درمان دارد.

دیلمی زاده در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما فکر می‌کنند بعد از خوردن دارو دیگر نیازی به پیگیری درمان ندارند. در حالی که در یک مرکز بازتوانی و درمان اعتیاد بعد از بهبودی اولیه، نقطه شروع حرکت بیمار در یک مدت حداقل یک الی دو ساله است.