موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 92
بازدید هفته : 126
بازدید ماه : 287
بازدید کل : 80578
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 9:33 :: نويسنده : مرتضی عربي

بسیاری از کسانی که سرپرست یا عضو خانواده ای آشفته و ناسالم هستند، فکر می کنند خانواده ای طبیعی، خوب و کارآمد دارند. به راستی وقتی واژه طبیعی (یا بهنجار و معمولی) به کار برده می شود و برای مثال گفته می شود «خانواده طبیعی»، منظور چیست؟ آیا طبیعی بودن به معنای سالم بودن است؟ اغلب از روی عادت، «طبیعی بودن» برای توصیف وضعیت هایی که عمومیت دارند و همگانی هستند، به کار برده می شود. مثلاً در جامعه ای که خانواده ها از تنبیه بدنی برای کنترل رفتار اعضای خود استفاده می کنند، کتک زدن عملی طبیعی است چرا که در خانواده های آن جامعه، تنبیه بدنی عمومی و همگانی است. همچنین در جوامعی که خانواده ها به دختران خود اجازه تحصیل نمی دهند، بی سواد نگاه داشتن دختران از نظر مردم آن جامعه عملی طبیعی است. اینها خانواده های خود را «خانواده های طبیعی» می انگارند. ولی آیا این نوع از خانواده ها، «خانواده های سالمی» هستند؟

استفاده از واژه های خوب و



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 10:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

شعبه 113 دادگاه كيفري ‌استان تهران هفته گذشته زني را محاكمه كرد كه متهم است شوهر معتادش را به قتل رسانده است. آزيتا مي‌گويد به خاطر ناراحتي بيش از حد از مرگ شوهرش به قتل او اعتراف كرده است. اين زن در دادگاه ماجراي زندگي پردردش را با مقتول توضيح داد و قتل او را انكار كرد.
آزيتا كه 2 سال است در زندان به سر مي‌برد در مورد اعترافاتش، زندگي مشتركش با مقتول و روز حادثه براي ما توضيح مي‌دهد.

متهم هستي كه همسرت را كشته‌اي. چرا اين كار را كردي؟

در دادگاه گفتم كه او خودكشي كرد و قتل كار من نبود. من اين اتهام را رد مي‌كنم.

اما قبل از اين‌كه در دادگاه حاضر شوي به بازپرس و ماموران گفته‌اي كه شوهرت را خودت كشته‌اي.

آن موقع اصلا شرايط روحي‌ام خوب نبود و از طرفي من را مجبور كردند اعتراف كنم. در آن زمان خيلي ناراحت مرگ مجيد بودم، چون بعد از او ديگر دوست نداشتم زندگي كنم و شرايط روحي‌ام بد بود.

اما تو همه جزئيات قتل را تعريف كرده‌اي و حرف‌هايي زدي كه با واقعيت ماجرا منطبق بود.

همه آنها دروغ بود، من شوهرم را دوست داشتم و قتل شوهرم كار من نبود.

كي متوجه شدي شوهرت مرده‌ است؟!

من زمان مرگ او از

 



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 10:27 :: نويسنده : مرتضی عربي

نام: طاهره ـ الف، مجرد

سن و تحصيلات: 29 سال، ديپلم

اتهام و مكان: مواد مخدر، استان تهران

وضعيت پرونده: در حال رسيدگي

طاهره زني سابقه‌دار است و 4 فقره جرم دارد؛ 2 بار به خاطر سرقت و 2 مرتبه به دليل مواد مخدر.

او اكنون براي بار پنجم زنداني شده است. 2برادر دارد و خودش تك دختر خانواده است. زن جوان درباره زندگي خانوادگي‌اش مي‌گويد: بچه كه بودم، پدرم براثر تصادف فوت كرد. مادربزرگم هيچ‌وقت با مادرم خوب نبود و بعد از مرگ پدرم همه چيز بدتر هم شد.

آن روز پدر و مادرم با هم دعوا كردند و پدرم در حالي كه عصباني بود از خانه بيرون زد و تصادف كرد. بعد از مرگ او، من و 2 برادرم به خانه مادربزرگم رفتيم و مادرم خيلي زود با مردي ديگر ازدواج كرد و با او به كانادا رفت. مادربزرگم هميشه از مادرم بد مي‌گفت، طوري كه از او متنفر شده بودم.

طاهره تا 16 سالگي نزد مادربزرگش بود تا اين‌كه پيرزن فوت كرد. او مي‌گويد: عمه‌ها و عموهايم به جاي ارث پدري، خانه مادربزرگم را به نام من و 2 برادرم كردند و بقيه ارث را خودشان برداشتند.

ما با هم زندگي مي‌كرديم و كسي به ما سر نمي‌زد. برادر بزرگم سر كار مي‌رفت و خرج‌مان را درمي‌آورد اما وقتي ازدواج كرد، همه چيز به دوش برادر كوچكم افتاد.

بعد از مدتي او هم زن گرفت و از آن به بعد خودم در يك شركت مواد غذايي كار مي‌كردم.

طاهره وقتي فهميد همسران برادرانش اصرار به فروش خانه مادربزرگ دارند، مخالفتي نكرد. زن جوان مي‌گويد: خانه را فروختيم و بيشتر سهم به برادرانم رسيد و من براي خودم خانه‌اي رهن كردم، خيلي تنها شدم.

برادرانم هر از گاهي به من سر مي‌زدند البته كم‌كم اين سر زدن‌ها كمتر شد. با چند دختر دوست بودم كه در يك مهماني يكي از همين دخترها به من شيشه تعارف كرد و من هم براي اين‌كه كم نياورم، مواد را كشيدم.

اين شروع اعتياد طاهره بود و او بتدريج به دام مواد مخدر گرفتار شد و از محل كارش اخراجش كردند.

او داستان زندگي‌اش را اين‌‌طور ادامه مي‌دهد: بعد از آن با همان دختري كه معتادم كرده بود، سرقت مي‌كردم. خانه‌ام را پس دادم و يك اتاق اجاره كردم و همه لوازمم را هم فروخته بودم تا مواد بخرم. من و دوستم جيب‌زني مي‌كرديم. بعضي وقت‌ها هم دخل مغازه‌ها را مي‌زديم.

دوست طاهره چند بار به زندان افتاد و در نهايت به خاطر مصرف بيش از حد مواد فوت كرد، اما طاهره از سرنوشت او عبرت نگرفت. او مي‌گويد: مواد همه چيز من شده بود.

2بار با 2مرد متاهل صيغه كردم تا خرج موادم را بدهند. حاضر بودم براي اين‌كه لنگ مواد نمانم، هر كاري بكنم. 4 بار دستگير شدم اما هر دفعه بعد از آزادي دوباره سراغ مواد رفتم. زندگي‌‌ام واقعا نابود شد.

طاهره درباره اتهام تازه‌اش مي‌گويد: براي خريد مواد رفته بودم كه دستگير شدم. 3 گرم كراك داشتم. حالا بايد در زندان بمانم اما براي آينده‌ام برنامه خوبي دارم. از طريق خاله‌ام مادرم را در كانادا پيدا كرده‌ام.

او 5 سال است از شوهرش جدا شده. به او زنگ زدم و گفتم در اين سال‌ها چه بلايي سرم آمده است .

مادرم با شنيدن حرف‌هاي من بسيار متاثر شد و پس از آن قرار شد بعد از اين‌كه آزاد شدم و اعتيادم را ترك كردم برايم دعوت‌نامه بفرستد و من هم به كانادا بروم. اگر كنار مادرم باشم زندگي‌ام درست مي‌شود. ديگر از اين وضعيت خسته شده‌ام.

 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 10:21 :: نويسنده : مرتضی عربي

زني در دادگاه خانواده با بيان اين ‌كه حدود 30 سال از شوهرم كتك خورده‌ام، گفت: كتك‌ها را تحمل كردم، اما زندگي با شوهر معتاد به شيشه را هرگز قبول نخواهم كرد.

به گزارش فارس، اين زن با حضور در دادگاه خانواده 2 (ونك) دادخواست طلاقش را به قاضي سيدمهدي مطلبي، رئيس شعبه 269 مجتمع قضايي خانواده ارائه كرد.

زن در برابر قاضي شعبه گفت: كاش شوهرم تنها ترياك مصرف مي‌كرد و به شيشه روي نمي‌آورد تا به زندگي با او ادامه مي‌دادم، ولي مصرف شيشه او برايم غيرقابل تحمل است.

وي با اشاره به اين‌ كه يك پسر بزرگ دارم كه نگران معتاد شدن او هستم، گفت:‌ حدود 30 سال با شوهرم زندگي كرده‌ام و هميشه از او كتك خورده و تحقير شده‌ام.

وي عنوان كرد: شوهرم به دادگاه نمي‌آيد تا از يكديگر جدا شويم، ولي من با او زندگي نخواهم كرد. به‌خدا خسته شدم و بيقراري باعث شده كه هر شب تا صبح بيدار بمانم.

زن ميانسال افزود: اگر شوهرم شيشه مصرف نمي‌كرد و من نگران آينده فرزندم نبودم، باز هم حاضر به ادامه زندگي و كتك خوردن از او بودم.قاضي اين شعبه با توجه به اين ‌كه مدارك ارائه ‌شده از سوي زن درخصوص اعتياد مرد موجود بود، زن را به آرامش دعوت كرد و خواهان حضور مرد براي رسيدگي در جلسه بعد شد.


 

 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 8:39 :: نويسنده : مرتضی عربي

با وقوع جنایتی در جنوب شرق تهران، عامل جنایت که یک جوان معتاد به شیشه است در حالی که مرتکب قتل شده بود فریاد می زد من رییس جن ها را کشتم.

به گزارش جام جم آنلاین، روز گذشته به دنبال تماس مردمی با فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع جنایتی در یک گاراژ تعمیرات خودرو در خیابان خاوران، ماموران انتظامی و اورژانس به محل حادثه اعزام و با مشاهده جسد جوانی حدودا ۳۰ ساله که آثار ضربات چاقو بر بدن وی مشاهده می شد موضوع به بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شد.

با تحقیقات اولیه و دستگیری عامل جنایت به نام ایوب، مشخص شد وی اعتیاد شدیدی به شیشه دارد و هر شب به اتفاق مقتول و چند نفر دیگر در این محل مواد مخدر مصرف می کردند.

با دستگیری متهم و انتقال جسد به پزشکی قانونی عامل جنایت به شعبه ۱۰ پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

در تحقیق از شاهدان حادثه، آنها عنوان کردند قاتل از چندی پیش خیرالله (مقتول) را تهدید به قتل کرده بود و عامل جنایت بارها عنوان می کرد که «خیرالله» یک جادوگر است و با فرستادن جن ها به سراغ او، وی را اذیت می کند و به همین تنفر شدیدی از مقتول دارد و به زودی از وی انتقام خواهد گرفت.

با توجه به اظهارات عجیب تعدادی از شاهدان و کارگران داخل گاراژ درخصوص جادوگر خواندن مقتول از سوی متهم، کارآگاهان تحقیق از عامل جنایت را آغاز کردند.

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: از چند سال پیش با «خیرالله» دوست بودم و با وی شیشه مصرف می کردم. از چند ماه پیش متوجه شدم که «خیرالله» قصد دارد تا با فرستادن اجنه به سراغم و جادو مرا اذیت کند و آبرویم را ببرد به همین دلیل تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم تا از دست جن ها راحت شود.

سرهنگ حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران به جام جم آنلاین گفت: در حال حاضر تحقیق از متهم ادامه دارد و متهم به دلیل استفاده شدید از مواد مخدر روانگردان (شیشه) دچار توهم شده و به تصور اینکه دوستش را سرکرده اجنه می دانسته او را به قتل رسانده است.

سرهنگ حاجی زاده افزود: با دستور بازپرس روشن متهم برای انجام تست روحی و روانی به پزشکی قانونی انتقال خواهد یافت

 
پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

رئیس پلیس استان خراسان رضوی می گوید: "در آرایشگاه‌های زنانه افراد به استفاده از شیشه به منظور کاهش وزن و لاغری ترویج می‌کنند."

به گزارش فارس، بهمن امیری‌مقدم که ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در تالار اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، سخن می گفت، از تغییر ذائقه معتادان به مواد مخدر، خبر داد.

به گفته این فرمانده ارشد انتظامی، تغییر ذائقه استفاده از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است و برخی از افراد به ترفندهای گوناگون نظیر کاهش وزن افراد ترغیب به استفاده از این‌گونه مواد می‌کنند.

پیش از این، تحلیل گران اجتماعی و رفتارشناسان از شیوع استفاده از شیشه در آرایشگاه های زنانه، هشدار داده بودند و گفته بودند فرهنگ لاغری و باربی شدن در شهرها افزایش یافته و برخی از آرایشگاه های زنانه و کلوپهای تغییر سایز بدن در شهرها، از مواد محرک و توهم زا برای کاستن از وزن مشتریان خود، استفاده می کنند.

مجید ابهری، رفتار شناس و استاد دانشگاه به خبرآنلاین گفته بود: "در مناطق غرب تهران، برخی از آرایشگاه های زنانه، با استفاده از شیشه، مشتریان خود را به کاهش وزن ترغیب می کنند و یا قرصهای لاغری در اختیار آنها می گذارند که حاوی مواد فراوان محرک و مخدر است."

وی با اعلام اینکه .



ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, :: 9:49 :: نويسنده : مرتضی عربي

این روزها در صفحه حوادث روزنامه‌ها شاهد جرایمی هستیم که متهمان آنها با مصرف شیشه دست به آنها زده‌اند.
 

بیشتر آنها وقتی دستگیر می‌شوند و مورد بازجویی قرار می‌گیرند شیشه را عامل تبهکاری خود می‌دانند. انگار ماده مخدر شیشه از متهمان جدا شدنی نیست و جوانان ما بدون آنکه به عواقب آن بیندیشند پای در دنیای توهم سیاه می‌گذارند و خود را در زندان کوچکی گرفتار می‌بینند. بیشتر متهمان تحت‌تأثیر این ماده روانگردان حتی دست به جنایت‌های هولناک نیز زده‌اند. شاید خیلی از جوانان ما تاثیرات خطرناک این ماده مخدر را نمی‌دانند.‌ ای کاش پیش از اینکه بخواهند برای نخستین بار به سمت این ماده بروند و وارد این دنیای سیاه شوند سری به بیمارستان روزبه بزنند و وضعیت جوانانی را ببینند که حتی دیگر کمپ‌ها هم آنها را نمی‌پذیرد.

جوانانی که روزی پای بساط دوستانشان نشستند و حالا عاقبتشان بستری شدن در بیمارستان روانی است. شاید اگر تاثیر شیشه بر مغز و روانشان را می‌دانستند و اینکه روزی چنین وضعیتی در انتظارشان است، هیچ وقت این دنیای سیاه را در زندگی‌شان ثبت نمی‌کردند. دختران جوانی که هزار امید و آرزو داشتند و حالا آنقدر وضعیت‌شان وخیم شده که حتی خانواده‌هایشان آنها را ترک کرده‌اند و سهم‌شان تخت بیمارستان روانی است و بس. دختران ساده‌لوحی که روزی فریب افراد سودجو را خورده و بسیاری از آنها برای کم کردن وزن خود به سمت مصرف شیشه روی آوردند و لحظه‌ای به عواقب آن فکر نکردند. اما اینکه شیشه چه مضراتی دارد و چطور باعث می‌شود که مصرف کننده‌ها دچار توهم شوند، بارها مورد بررسی قرار گرفته است.

کارشناسان می‌گویند که شیشه ماده محرکی است که تاثیر مستقیم روی مغز می‌گذارد.شیشه به قدری قوی است که وقتی شخص برای نخستین بار مصرف می‌کند مغزش در حالت آماده باش قرار می‌گیرد و اگر پس از مدت 12 ساعت مصرف نکند دچار افسردگی وحشتناکی می‌شود. شیشه شخص را گرفتار می‌کند زیرا همانقدر که اثرات خوشایند آن شدید است، افسردگی بعد از اتمام اثرات هم شدید است و شخص چاره‌ای جز مصرف نمی‌یابد.

این ماده محرک به‌تدریج مغز را تخریب می‌کند و باعث توهم شدید و بروز رفتار کلیشه‌ای می‌شود و شخص حرکات و اعمالی ناگهانی و تکراری از خود نشان می‌دهد که غیرعمدی و اجباری است. بیشتر شیشه‌ای‌ها پس از مصرف دچار بدبینی می‌شوند و همه را دشمن خود می‌دانند. صداهای عجیبی می‌شنوند و این توهمات آنقدر شدید است که زندگی آنها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. متأسفانه باید گفت آمارها نشان می‌دهد درصد بالای معتادان شیشه‌ای جوانان هستند و این می‌تواند زنگ خطری برای جامعه امروز ما باشد که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

 
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, :: 9:43 :: نويسنده : مرتضی عربي

2 دزد شیشه‌ای بعد از سرقت میلیونی از خانه ویلایی قصد آزار و اذیت صاحبخانه را داشتند اما صدای زنگ خانه، نقشه آنها را ناتمام گذاشت.
 

ساعت 10 صبح 17 مرداد، ماموران کلانتری 102 پاسداران در جریان سرقت میلیونی از خانه‌ای در حوالی میدان نوبنیاد قرار گرفتند.
صاحبخانه که زن جوانی بود، به ماموران گفت: صبح زود همسرم به محل کارش رفت و من و دختر 16ساله‌ام در خانه استراحت می‌کردیم که ناگهان من صدای پا شنیدم. به گمان اینکه همسرم به خانه برگشته به سمت حیاط رفتم اما در یک لحظه 2 جوان ناشناس را دیدم که با چاقو به سمتم حمله کردند.

آنها با تهدید چاقو از من و دخترم خواستند که



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, :: 15:19 :: نويسنده : مرتضی عربي

فرهاد اقطار، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به جدا سازی دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار داشت: این اقدام منجر به خدمات رسانی بهتر در حوزه درمان و پیشگری به گروه هدف سازمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تغییراتی که انجام شده است از این پس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور مستقیماً زیر نظر ریس سازمان فعالیت خواهد کرد.

اقطار ادامه داد: خوشبختانه با حمایت سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبارات خوبی در سال جاری برای درمان و بهبود معتادان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حوزه درمان 4 میلیارد تومان و در حوزه پیشگیری حدود 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در کنار اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر ، سازمان بهزیستی کشور نیز اعتبار ویژه‌ای برای درمان معتادان در نظر گرفته است که این اعتبار حدود 2 میلیارد تومان است.

اقطار به آمادگی سازمان بهزیستی جهت صدور مجوز های رسمی به مراکز درمانی جهت درمان معتادن خبر داد و گفت: با دستور رئیس سازمان بهزیستی قرار شده است بهزیستی در صدور مجوز همکاری‌های لازم را با مراکز درمانی داشته باشد و چنانچه مرکزی دارای تمامی شرایط و استانداردهای لازم باشد مجوز دریافت خواهد کرد.