موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 206
بازدید کل : 80497
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 16:15 :: نويسنده : مرتضی عربي

مرد جنایتکار در آستانه سال نو پس از قتل عام اعضای خانواده همسرش دست به خودکشی زد.


به گزارش خبرنگار مهر، بامداد 28 اسفند سال گذشته صدای شلیک‌های پی در پی گلوله در یکی از محله‌های شیراز اهالی را به خیابان کشاند. آنها پس از ورود به خانه‌ای که از آنجا صدای شلیک گلوله به گوش رسیده بود با صحنه هولناک روبرو شدند.

 6 نفر از اعضای یک خانواده به همراه مرد جوانی غرق در خون در خانه حضور داشتند. با اطلاع این موضوع به پلیس تیمی از کارآگاهان به همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شده و در نخستین بررسی‌ها دریافتند عامل این تیراندازی داماد خانواده بوده که پس از این تیراندازی مرگبار اقدام به خودکشی کرده بود.

در جریان این تیراندازی همسر، پسر ، دو برادر زن و مادر زن مرد تیرانداز در دم جان باخته بودند. مرد تیرانداز و دختر 8 ساله‌اش نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

کارآگاهان برای کشف انگیزه این تیراندازی به تحقیقات پرداخته و دریافتند مردم جنایتکار به نام احسان از چند سال قبل اعتیاد شدیدی به ماده مخدر شیشه پیدا کرده بود. به همین خاطر همسرش 6 ماه پیش با ترک خانه درخواست طلاق داده بود.

سرهنگ حیدری رئیس پلیس آگاهی استان فارس در این رابطه به خبرنگار مهر، تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه ظهر دیروز احسان به علت گلوله‌ای که به سرش شلیک کرده بود در بیمارستان جان سپرد.

با اطلاع ماجرا به بازپرس ویژه قتل او دستور انتقال جسد مرد شیشه‌ای را به پزشکی قانونی صادر کرد.

تحقیقات در این زمینه از سوی کارآگاهان پلیس همچنان ادامه دارد.

 
سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 16:14 :: نويسنده : مرتضی عربي

یك روانشناس گفت: برای ترك اعتیاد معتادان به مواد روانگردان، استفاده از گفتار درمانی ضروری است تا وابستگی معتاد به این مواد كمرنگ تر شود.


' روزبه محسنی ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برای ترك اعتیاد به مواد روان گردان می توان از دارو و گفتار درمانی استفاده كرد تا وابستگی معتاد به این مواد كمرنگ تر شود.

وی با بیان اینكه استفاده از داروهای ضد افسردگی نیز به كاهش افسردگی معتادان به مواد روان گردان كمك می كند، اضافه كرد قرار گرفتن در معرض این مواد می تواند اشتیاق فرد را برای مصرف مواد روان گردان برانگیزد و در افرادی كه حتی مدت طولانی در حالت پرهیز قرار داشته اند، موجب برگشت شود.

این روانشناس تصریح كرد: زمانی كه معتادان بهبود یافته در معرض محرك های تداعی شده با مواد روان گردان قرار بگیرند پاسخ فیزیولوژیكی غیر ارادی ایجاد می شود.


محسنی گقت: رویكردهای درمان رفتاری نیز می تواند انگیزه بیمار را برای ماندن درحالت پرهیز، تقویت كند و حمایت خانواده و اطرافیان نیز در درمان قطعی معتادان به مواد روان گردان بسیار تاثیر پذیر است.

 
سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 16:13 :: نويسنده : مرتضی عربي

درمان اعتیاد با روشهای ایجاد ترس برای معتاد موفقیت آمیز نیست

یك روانپزشك گفت : درمان اعتیاد از طریق ایجاد ترس و وحشت حتی به صورت موقت برای فرد معتاد مناسب نیست .


' مریم خالدی زاده ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:اعمال روشهای خشونت آمیز در كمپ های ترك اعتیاد ، انگیزه معتاد را برای ترك مصرف مواد مخدر از بین می برد.


وی با بیان اینكه اعمال خشونت باعث كاهش شدید اعتماد به نفس و تضعیف اراده فرد معتاد می شود، اظهار داشت :این عامل ، انگیزه درونی و انتخاب داوطلبانه برای ترك اعتیاد را از بین می برد.

خالدی زاده با اشاره به اینكه تجربه نشان داده است استفاده از روش های خشونت آمیز در مراكز ترك اعتیاد ، تاثیری در روند درمان ندارد، ادامه داد: روش هایی مثل كتك زدن، برخوردهای قهرآمیز و استفاده از شیوه های خطرناك موجب ترك اعتیاد معتاد نمی شود.


وی ، نقش خانواده را در كمك به فرد معتاد برای ترك اعتیاد مهم و ضروری دانست و تصریح كرد: تشویق و حمایت خانواده در این زمینه باعث ایجاد انگیزه قوی در فرد معتاد می شود .


خالدی زاده خاطرنشان كرد: خانواده می‌تواند از مشاوران و روانپزشكان در ایجاد انگیزه یا تقویت اراده فرد معتاد كمك بگیرند.


وی در پایان گفت : خانواده باید در خصوص كمپ های ترك اعتیاد كه از روشهای علمی مستند با داشتن كارشناسان مجرب برای ترك اعتیاد معتادان بكار می برند نیز اطلاع حاصل كند .