مصرف مواد روانگردان منجر به تخریب ماهیچه‌ها و کلیه‌ها می‌شود
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 359
بازدید کل : 80650
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 13:23 :: نويسنده : مرتضی عربي

مصرف مواد روانگردان علاوه بر آثار منفی بر روان افراد، زیان های مخربی را نیز بر بدن مصرف کننده وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین جلالی، اظهار داشت: ماده‌ روانگردان به دسته خاصی از مواد اشاره ندارد بلکه تمام مواد یا داروهایی را شامل می شود که مصرف آنها منجر به تغییراتی در کارکردهای بهنجار روانی یعنی هوشیاری، درک و تفکر می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به نشانه هایی که در اثر مصرف مواد روانگردان در درک و فکر بیمار ایجاد می‌شود، گفت: به طور معمول انتظار می‌رود با حذف ماده از بدن فرد مصرف کننده، نشانه‌های ایجاد شده برطرف شود و این موضوع به مدت زمانی که حذف ماده از بدن بیمار طول می‌کشد بستگی دارد.

وی در خصوص علائم مصرف مواد روانگردان گفت: محتوای این علائم در افراد مختلف متفاوت است اما نشانه‌های رایج آن، شنیدن صداهایی است که دیگران نمی‌شنوند یا دیدن چیزهایی است که بقیه نمی‌بینند. این علائم را اصطلاحا توهم می‌نامند و البته که چیزهایی که دیده یا شنیده می‌شوند معمولا ماهیتی آزاردهنده یا خطرناک دارند.

جلالی تصریح کرد : تغییراتی که در فکر فرد رخ می‌دهد، به صورت باورها و عقاید غلطی که معمولا با دلیل و استدلال دیگران تغییری نمی‌کند، بروز می کند که به این علامت اصطلاحا "هذیان" گفته شده و محتوای هذیان ها نیز متفاوت است اما به طور شایع هذیان موجب بدبینی در فرد می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر آثار منفی ناشی از مصرف مواد روانگردان بر روان افراد، قرص‌های اکستازی نمونه‌ای دیگر از آن است که می‌تواند زیان‌های مخربی بر بدن مصرف کننده نیز باقی‌ بگذارد تا حدی که می‌تواند فرد را حتی به کام مرگ بکشاند.

جلالی افزود: عارضه دیگر این مواد آن است که بر تفکر و قضاوت افراد اثر می‌گذارد و شخص را از تصمیم گیری های درست و منطقی باز می‌دارد در نتیجه شخص نسبت به رفتاری که در آن موقعیت از خود بروز می‌دهد هیچ تشخیص درستی ندارد و همین مساله می‌تواند پیامدهای ناگواری همچون انتقال بیماری های عفونی از طریق تماس جنسی نادرست را به دنبال داشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: