در درمان اعتياد بايد شأن انساني بيمار رعايت شود
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 378
بازدید کل : 80669
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 15:57 :: نويسنده : مرتضی عربي

به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، دکتر عمران محمد رزاقي در جلسه هم‌انديشي درمان و بازتواني (بهبود گروه درماني مصرف مواد مخدر) که در مرکز مجامع بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار شد، با بيان اينکه مدل‌هاي درماني اعتياد داراي اهداف کوتاه مدت و بلند مدت هستند، گفت: تقويت انگيزه مددجو در درمان، توقف مصرف مواد مخدر و کنترل رفتارهاي غير اجتماعي وي از جمله اهداف کوتاه مدت مدل‌هاي درماني اعتياد هستند و در اهداف بلند مدت بايد مهارت‌هاي لازم زندگي و اجتماع به مددجو آموزش داده شود و در اين صورت وي ديگر مشکلي در درمان خود نخواهد داشت.

وي افزود: درمانگر اعتياد فقط نبايد روانشناس، روانپزشک و يا حتي داراي مدرک مرتبط باشد بلکه مي‌بايست راجع به فرآيند اعتياد اطلاعات جامع داشته و داراي تبحر و مهارت لازم در اين زمينه باشد.

رزاقي با اشاره به رواج گروه‌هاي 12 قدمي درمان اعتياد طي چند سال اخير در کشور اظهار داشت: از سال 68 به بعد‌ درمان‌هاي گروهي در کشور رواج يافت و اولين دسته آن، افرادي بودند که با مدل گروهي معتادان گمنام شکل پيدا کردند و بعد گروه‌هاي متعددي همچون کنگره 60 و تولد دوباره بنيانگذاري شدند.

رييس مرکز ملي مطالعات اعتياد با تاکيد بر اينکه مدل گروه درماني اعتياد نبايد خارج از ضوابط نظام درماني کشور باشد، يادآور شد: همراهي، همبستگي و سعي در رفع مشکلات و مباحث رواني افراد از جمله مشخصه‌هاي لازم در يک گروه است که درمانگران اعتياد مي‌بايست در مدل گروه درماني اعتياد به آنها توجه داشته باشند.

رزاقي در ادامه اجتماع درمان محور، آموزش مهارت‌هاي زندگي، آموزش مبتني بر MATRIX و درمان گروهي اعتياد را از جمله مدل‌هاي درماني اعتياد در تشکل‌هاي مختلف برشمرد و افزود: نکته مهمي که درمانگران بايد توجه داشته باشند اين است که درمان براي يک انسان انجام مي‌شود و درمان‌هايي که با روش‌هايي همچون کتک زدن، دست و پا شکستن و تحميل عوارض ديگر به بيماران همراه است، اسمش درمان نيست، حتي اگر در قالب کار گروهي انجام شود، لذا در درمان اعتياد بايد شأن انساني بيمار رعايت شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: