بیشترین تماس‌ها با سامانه ملی اعتیاد درباره کراک و شیشه است
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 105
بازدید ماه : 428
بازدید کل : 80719
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, :: 14:31 :: نويسنده : مرتضی عربي

در پی تغییر الگوی مصرف مواد، شدت اعتیاد، نوع مواد و گروه سنی مصرف کننده این مواد هم عوض شده است، اظهار کرد: روش‌های درمانی سابق برای مواد مخدر جدید طراحی نشده است و ضرورت به روز کردن پروتکل‌های درمانی احساس می‌شود.

وی افزود: سم زدایی در معتادان مبتلا به مواد مخدر جدید موثر نیست و در درمان این معتادان اقامت و استفاده از ماتریکس‌های درمانی زیر نظر روانپزشک، روان‌شناس و مددکار بیشترین تأثیر را دارد.

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد و با تأکید بر اینکه تأثیرات استفاده از مواد مخدر جدید ماندگار است، عنوان کرد: مواد مخدر جدید از خانواده آمفتامین‌ها مانند آیس، اسپید و غیره هستند و آسیب‌های مغزی، آسیب‌های کبدی، فشار خون بالا، توهم، و هزیان ناشی از مصرف این مواد طولانی مدت است و حتی پس از ترک اعتیاد و درمان هم زخم‌های مغزی و توهمات آن باقی می‌مانند.

اقطار در ادامه با بیان اینکه کراک از هروئین فشرده و مواد شیمیایی ساخته می شود، گفت: این ماده مخدر عوارض مواد شیمیایی و هروئین را بگونه‌ای شدید‌تر داراست و به همین دلیل تخریب شدید‌تر، تأثیر سریع‌تر و درمان مشکل‌تری دارد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد همچنین تصریح کرد: کرم خوردگی و عفونت از دیگر تأثیرات مواد مخدر جدید است، اسیدی که در تولید کراک، به کار می‌رود بافت کلاژن زیر پوست را از بین می‌برد و پوست دیگر قادر به بازسازی نیست. اغلب معتادان به این مواد در محیط‌های آلوده زندگی می‌کنند، به سبب تزریق زخم‌هایی در بدن آنان ایجاد می‌شود که به راحتی بهبود نمی‌یابد. در نتیجه این زخم‌ها تبدیل به آبسه و بافت چرکی می‌شوند و مگس‌ها و حشرات در این بافت‌های چرکی تخم‌گذاری کرده از بافت‌های عفونی بدن این افراد استفاده می‌کنند و کرم‌های ریز سفید رنگی در این بافت‌ها مشاهده می‌شوند.

وی افزود: به خاطر سوء تغذیه، عدم مراجعه برای درمان و دریافت آنتی‌ بیوتیک این حالت تشدید می‌شود.

اقطار در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه زنان معتاد بار بهداشتی سنگینی را بر جامعه تحمیل می‌کنند اظهار کرد: کودکی که زن معتاد به دنیا می‌آورد دچار اعتیاد، عفونت‌های مغزی و بسیاری از مشکلات دیگر است، زایمان این افراد مشکل دارد و در نتیجه بچه را در خیابان‌ها رها می‌کنند و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می‌کنند.

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد در پایان با اشاره به مناطق آسیب زا مانند خاک سفید، عنوان کرد: در خصوص این مناطق تحلیل وضعیت انجام شده و از ایجاد مراکز DIC، شلتر و کمپ‌های ترک در این مناطق استقبال می‌شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: