خداحافظي با رنجش : بخشش
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 382
بازدید کل : 80673
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, :: 11:18 :: نويسنده : مرتضی عربي

تنفر قوي است. تو نمي تواني از کسي يک کم نفرت داشته باشي. احساس قوي :آدم متنفر با احساسي سر وکار دارد که به اندازه عشق قوي وپر توقع است. تهديد:کسي که تواز او متنفري، به نظر مي رسد تهديد عمده زندگي و تمام معيارها وموجودي زندگي توست و او به دليل همين تهديد بداست. زمان:نفرت به مرور زمان شکل مي گيرد، گاهي آهسته وگاهي سريع. به هر حال به محض اين که شکل گرفت، دوام پيدا مي کند وگاهي تا ابد به تو مي چسبد. ناتواني در رها کردن :نفرت مثل ميهمان کسل کننده به آدم مي چسبد ورها کردنش واقعا مشکل است، حتي وقتي بخواهي رهايش کني. علاقه به انتقام :افراد متنفر احساس مي کنند لطمه ديده اند واغلب دل شان مي خواهد وديگران هم به اندازه آن ها صدمه ببينند. تداخل با زندگي عادي :نفرت انرژي زيادي از آدم مي کشد. تو نمي تواني فکر وذکر ديگري داشته باشي. کارهايي مي کني که منطقي نيست. نفرت توست که کنترلت مي کند. کسي که از او نفرت داري، مثل شبح گيرت انداخته است. نفرت مثل گرگي است که در ذهن تو زوزه مي کشد. نفرت به صورت خشم بروز مي کند. در مورد چيزي احساس ناراحتي مي کني، کسي را بابت ايجاد مساله اي سرزنش مي کني، ومشکل حل نمي شود. بعد توعصباني تر مي شوي. از فکرش بيرون نمي روي. کم کم از ديگران هم دلخور مي شوي. و دايم به فکر اين هستي که مي خواهند چه بلايي سرت بياورند. جراحت وارد بر تو فراموش نشدني است.رنجش به نفرت تبديل مي شود وکم کم ذهن را فرا مي گيرد.رفتار تو دربرابر طرف مقابل خشک مي شود. هر کاري او بکند يا هر حرفي بزند،برايت علي السويه است.اوآدم بدي است وتوخوب هستي. به همين سادگي. متاسفانه دلخوري خيلي راحت به سراغ افراد هميشه عصباني مي آيد. نفرت راحت وبي دردسر عذر وبهانه اي براي عصباني ماندن درست مي کند که باعث مي شود تو بتواني تا ابد از کسي متنفر باشي، حتي بعد از اين که بميرد. توهميشه مي تواني ديگران رابابت مشکلات خودت سرزنش کني. بعد ازآن بلايي که سرم آورد، بايد هم عصباني باشم. هرگز اورا نمي بخشم، مي داني که تاروزي که بميرم، از دست او عصباني هستم. اين حرفهاي يك معتاد بود وجدي هم مي گفت. حالا اصلاً اهميّت نمي دهد چه لطمه اي به خودش مي زند. عده اي شايد با خودشان کلنجار بروند که از نفرت شان دست بردارند. آن ها متوجه مي شوند دلخوري شان بيش از هر کس خودشان را رنج مي دهد. اما کار آساني نيست. نفرت مثل علف هايي هرز است که عميق ريشه دوانده باشد. به راحتي کنده نمي شود وسريع هم جوانه مي زند وپخش مي شود، حتي اگر آن را ناديده بگيري. نفرت که ديگر بدتر هم هست، چون احساسات ديگر راهم تحت الشعاع قرار مي دهد.عشق يکي از آن احساسات است، که به دليل وجود علف هاي هرز دلخوري ونفرت، خفه مي شود و از بين مي رود.
نفرت به تو بيشتر لطمه مي زند تا به ديگران
نفرت مي تواند اختيار زندگي تو را در دست بگيرد وآرامش خيالت را خدشه دار کند. تو را در گذشته گير مي اندازد وجراحات قديم را پرورش مي دهد. نمي تواني به خوبي بر زندگي ات مسلط شوي. نمي تواني رشد کني يا عوض شوي. نفرت چيزي تجملي است که استطاعت مالي اش را نداري. البته که مي تواني نفرت ودلخوري ات را حفظ کني. هيچ کس نمي تواند آن را از تو بگيرد، اما بايد تاوان زيادي بابتش بپردازي. دلخوري گران است واين هم صورت حسابش:
1-
تو نمي تواني کسي را که از او نفرت داري، از ذهنت بيرون کني.
2-
دايم در فکر چيزي يا کسي هستي که از او متنفري واين لذت بردن از موارد ديگر را برايت دشوار مي کند.
3-
بيشتر اوقات عصباني وکلافه وغمگيني وخشمت طولاني مي شود.
4-
دلت به حال خودت مي سوزد که اين قدر رنج کشيده اي، اماکاري از دستت بر نمي آيد.
5-
تو عصباني مي شوي، ديگران???


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: