دانلود كتاب
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 347
بازدید کل : 80638
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 13:40 :: نويسنده : مرتضی عربي

تولد دوباره

تولددوباره زندگی نامه ی نویسنـده (فروهر.ت) از دوران كودكی تا بزرگسالی و تحلیلی است از فرایند شكل گیری و رشد بیماری اعتیادش، وقایع دوران مصرف، و نحوه ی رهایی از اسارت اعتیاد با به كارگیری دوازده قدم بهبودی.

مطالعه ی این كتاب ـ به ویژه برای معتادان ـ می تواند كمك و راهنمای مؤثری برای آشنایی با بیماری خود و رهایی شان از اعتیاد باشد.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

عطش برای آزادی

آگاهی و درك عمیق از بیماری اعتیاد می تواند نحوه ی بینش ما را نسبت به اعتیاد و شخص معتاد، دگرگون كند؛ عطش برای آزادی خواننده را با معمای اعتیاد، افكار و رفتار شخص معتاد از دیدگاه روان شناختی آشنا می كند. نویسنده ( فروهر ـ ت) كه خود از رهایی یافتگان اعتیاد است اعتقاد دارد كه بیشترین نقش بهبودی را خود معتادان رها شده از اسارت اعتیاد به عهده دارند؛ زیرا آنان سرمشق هایی هستند كه می توانند با تجربه هایشان عطش برای آزادی را در سایر معتادان اسیر در چنگال اعتیاد به وجود آورند.

 

 
دانلود گزیده ای از کتاب

مداخله

بسیاری از معتادان، به ویژه نوجوانان و جوانان كه هنوز از ادامه ی مصرف مواد مخدر خسته نشده اند، تا به عجز و آخر خط نرسند نمی توانند از اسارت اعتیاد رها شوند و بهبودی از طریق دوازده قدم را تجربه كنند. مداخله، نحوه و چگونگی فرایند ایجاد آخر خط مصنوعی را توسط خانواده ها و مددكاران برای معتادانی كه هنوز به مرحله ی تسلیم نرسیده اند ترسیم می كند.

مداخله، دستورالعمل گام به گام نجات معتادانی را كه منكر اعتیاد خود هستند در اختیار خانواده ها، روان پزشكان و مددیاران اعتیاد و نیز اعضای قدیمی انجمن های 12 قدمی قرار می دهد.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

یادداشت های غار

پیام های كوتاه و مفید یادداشت های غار به دو زبان انگلیسی و فارسی، تجربه هایی است از دوران بهبودی و رهایی از اعتیاد « دیو.ك » ( Dave. K ) نویسنده ی این كتاب و دوستان بهبودی اش. نویسنده در یادداشت های خود الهاماتی را كه از ذهن خود و بسیاری از معتادان در حال بهبودی تراوش كرده است با جمله هایی زیبا در بخش هایی مرتبط با موضوع پیام ها، ویرایش و منعكس كرده است. پیام های یادداشت های غار همان طور كه به نویسنده و دوستان بهبودی اش كمك كرد تا زندگی معنوی و پاكی را داشته باشند، به دیگران نیز كمك می كند تا روزهای خوب و پاكی را تجربه كنند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

پیام امروز

پیام امروز كه در قطع جیبی چاپ شده است برگزیده هــایـی است از كتــاب هــای « تـولد دوباره» و «عطش برای آزادی» به صورت رهنمودهای روزانه در 365 روز سال برای معتادان در حال بهبودی، در جهت ترمیم دیدگاه ها، گفتار و رفتار آنان.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

غلبه بر اعتیاد

كتاب« غلبه براعتیاد» اثر دكتر دی پك چوپرا((Dee Pak Chopra, M.D تازه ترین ترجمه ی فروهر.ت است. نویسنده در این كتاب ضمن تشریح انواع اعتیاد ( مواد مخدر، الكل، داروهای محرك؛ اعتیاد به توتون، غذا، سكس و.... ) در هر فصل، راهكارهایی برای رهایی از آن ها به ویژه از طریق درك مفاهیم معنوی و تمرین های عملی ارائه داده است.

در پیش گفتار مترجم آمده است:

این كتاب توسط یك انسان متحول كه پرهیز و ایمان را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده است برای كمك به همدردان ما به رشته ی تحریر در آمده است؛ آرزو دارم مفاهیم معنوی و راهكارهای آن بتوانند به آن چه كه داریم چیزی اضافه كند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

پیام رهایی

نخستین بارقه های رهایی از الكلیسم و اعتیاد، شرح ماجرای تجربه ی روحانی «بیل و ویلسون» بنیان گذار انجمن های دوازده قدمی ، تاریخچه ی مختصری از انجمن های 12 قدمی درخارج و ایران و... موضوع های مهم وجذاب كتاب «پیام رهایی» است.

در «پیام رهایی» تصویرهایی از بنیان گذاران AA، NA و ... چاپ شده است و خواننده را با اشخاصی آشنا می كند كه تأثیر شگرفی در ایجاد روش منحصر به فرد رهایی از اعتیاد و تداوم بهبودی و پاكی داشته اند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

بـاز هـم بیـانـدیش

« باز هم بیاندیش» كه در قطع جیبی كوچك چاپ شده است شامل پیام های جذابی است كه توسط دكتر رابرت آنتونی(Dr.Robert Anthony) نوشته شده و فروهر .ت آن را به زبان فارسی برگردانده است. پیام های باز هم بیاندیش می توانند برای داشتن یك زندگی موفق و دسترسی به آرامش درون مفید واقع شوند. به اعتقاد مترجم «بازهم بیاندیش»، جمله های قصار این كتابچه، پیام های قدرتمندی به ناخود آگاه ما می فرستند كه بعضی از آن ها با انرژی خلاق درونی و آرزوهای واقعی ما همساز شده و در طول حیات مان به شكل تغییر، نوآوری، بدعت گذاری و یا ورود به عوالم والا متجلی می شوند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

مدیریت انکار

ترنس گورسكی (Terence T. Gorski) كه از مراجع شناخته شده در حوزه ی بیماری های اعتیادآور در سطح جهان می باشد، در كتاب مدیریت انكار توجه خود را معطوف به مهم ترین عامل تداوم اعتیاد یعنی انكار كه موجب شكست در درمان بیماری های همراه اعتیاد می شود نموده است و با پرداختن به ریشه های انكار، راه كارهای خروج از حالات غیر قابل نفوذ انكار را مرحله به مرحله برای درمانگران، بیماران و خانواده ها ترسیم كرده است.

مطالعه و استفاده از راه كارهای این كتاب به عنوان كتاب كمك درسی، بـه استـادان و دانشجویان دوره ی مددیاری اعتیاد، مددكاری، روانشناسی، جامعه شناسی، پزشكی و روان پزشكی پیشنهاد می گردد.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

کتاب سبز

كتاب « سبز » تازه ترین اثر سید فروهر تشویقی است كه با هدف استفاده در برنامه های بهبودی مراكز اقامتی كوتاه مدت به رشته ی تحریر درآمده است. وسوسه، خصوصاً در ابتدای مرحله ی قطع مصرف، عمده ترین دغدغه ی معتاد در حال بهبودی است و لزوم ارائه ی راهكار و آموزش شیوه های عملی برای مقابله با آن ضروری به نظر می رسد كه این كتاب به خوبی از پرداختن به این مهم، برآمده است. نویسنده با استفاده از تجارب خود در زمینه ی بهبودی از اعتیاد، در این كتاب طی 12 جلسه ی كارگاهی، به زبانی ساده و كاملاً حساب شده رهجویانی كه تازه مرحله سم زدایی را پشت سر گذاشته اند، با بیماری خودآشنا می سازد. با در نظر گرفتن میزان تحمل و كم حوصلگی معتادی كه تازه مصرف مواد مخدر را قطع نموده است، مطالب هر جلسه به شكلی گویا، مختصر و مفید تنظیم گردیده تا ضمن اثر بخشی از ایجاد دافعه نیز جلوگیری شود. همانطوركه یكی از عناوین روی جلد كتاب نیز اشاره می كند، محور اصلی، بیان چگونگی رهایی از وسوسه و اجبار به وسیله ی پرهیز و ایمان می باشد.

در پایان هر یك از جلسات كارگاهی پیامی متناسب با موضوع آن جلسه، درج و از خواننده خواسته می شود طی چند جمله احساس، برداشت یا نظر خود را در خصوص این پیام در همان صفحه بنویسد.

جلسه ی آخر با عنوان چگونه بعد از ترخیص پاك بمانیم، با ارائه ی نمونه ی یك برنامه ی روزانه ی بهبودی، توصیه هایی برای حضور در جلسات 12 قدمی و نحوه ی انتخاب راهنما، به واقع آخرین گوشزدها برای پاك ماندن را به رهجویان در حال خروج از كانون می نماید. مطالعه ی این كتاب را به كلیه ی علاقه مندان و دست اندركاران مقوله ی بهبودی از اعتیاد توصیه می كنیم.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

پیشگیری از لغزش

در بین معتادان در حال بهبودی افرادی وجود دارند كه پس از ترك مواد مخدر و حتی تجربه ی بهبودی در گروه های خودیاری دوازده قدمی، مرتباً لغزش(Relapse) نموده و بیماری اعتیاد مجدداً در آنها فعال می گردد. این افراد نه تنها از بیماری اعتیاد رنج می برند بلكه از مشكل دیگری نیز كه در اثر تداوم و فعالیت بیماری اعتیادشان در آنان به وجود آمده است در عذابند.

مطالب این كتاب توسط ترنس گورسكی ) (Terence T. Gorski كه یك متخصص، محقق و مرجع صاحب نام در زمینه ی پیشگیری از لغزش می باشد به رشته ی تحریر در آمده است.

امید داریم ترجمه ی این كتاب به عنوان یكی از ابزارهای پیشگیری از لغزش بتواند درخدمت معتادان مبتلا به «لغزش مزمن» قرارگرفته و آنهایی نیزكه تاكنون لغزش نكرده اند با بهره گیری از برنامه های كمكی و راهكارهای ارائه شده در این كتاب، احتمال «لغزش» را در زندگی خود كاهش دهند.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

کتاب راهنما

مبانی و تاریخچه ی روش پرهیز مدار ـ ایمان مدار

گفت وگوها و نظریات بسیاری در ارتباط با ابعاد و جنبه های مختلف اعتیاد تا به امروز مطرح شده است كه هر كدام جایگاه خاص خود را دارد؛ اما در این كتاب ضمن توجه به نظریات و مستندات علمی موجود، یك روش راهبــردی جهانـی ـ كـه در طــول هفتــاد و سه سـال گذشــته ( از سال 1935 میلادی ) توسط میلیون ها عضو انجمن های 12 قدمی جایگاه خاص و تاریخی بی همتایی پیدا كرده است ـ به عنوان پایه مورد استفاده قرار گرفته است.

از نظر ما، چه از جهت علمی و چه تجربی، در ساختار اعتیاد، دو عامل اصلی وجود دارد: وسوسه و اجبار (Obsession and Compulsion) كه در این روش برای خنثی كردن آن از پرهیز و ایمان بهره برداری می شود؛ ایمان به ما كمك می كند كه از وسوسه پیشگیری كنیم و پرهیز به ما كمك می كند كه به اجبار كشیده نشویم. ایمان، عامل پیشگیری از وسوسه است و پرهیز، عامل پیشگیری از اجبار است. هرچند كه فرمول فوق هنوز از جهت علمی پشتوانه ی پژوهشی و تحقیقی پیدا نكرده است، اما در حال حاضر ابزارها و روش های پژوهشی بالینی و آماری آن، پیش بینی شده است و نتیجه ی آن انشا الله در سال آینده اعلام خواهد شد. این روش در طول 15 سال گذشته در كشور ما بومی سازی شده و با توجه به فرهنگ سنتی و مذهبی ما، مراحل آزمون و خطای خود را سال ها پیش پشت سر گذاشته و از سال 1383 پس از پایان مرحله ی كاربردی، وارد مرحله ی راهبردی شده است. این روش و فرهنگ در بیش از یكصد كانون رسمی تولد دوباره و صدها خانه ی بهبودی غیر رسمی به صدها هزار نفر از معتادان كشور خدمات بازپروری كم هزینه ارائه داده است.

 
دانلود گزیده ای از کتاب

قدم های رهایی

این كتاب به شرح و چگونگی كاركرد یكی از روش های 12 قدم می پردازد. در این روش به جای تمركز بر روی مواد مخدر، به شناخت وابستگی ها و رهایی از آن ها اشاره شده و موضوع های مشترك با سایر روش ها، مورد توجه قرار می گیرد، از جمله:

  • الگوی ذهنی « عاطفی- احساسی» و رفتاری وابستگی های ناسالم در دوران طفولیت به عنوان پیش زمینه های اعتیاد و هم وابستگی.
  • وابستگی های ناسالمی كه در طول دوران بهبودی جایگزین وابستگی های ناسالم قبلی شده اند.
  • ریشه یابی الگوهای رفتاری، ذهنی و عاطفی در دوران كودكی، بلوغ و بزرگسالی.
  • راه كارهای خروج از رنجش- فرایند بخشش.
  • بررسی عوامل اصلی ناكامی و سرخوردگی مانند: نیازهای برآورده نشده و آروزها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: