از این پس سر شبکه ها و هدایت کنندگان مواد مخدر و روانگردان حسب مورد از یک و نیم برابر مجازات مقرر تا
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 348
بازدید کل : 80639
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, :: 13:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

برای حمل و نگهداری بیش از 30 گرم مواد روانگردان مجازات اعدام در نظر گرفته شده و با قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای قوانین و برخورد با مجرمان و متعرضان به امنیت، سلامت و آرامش جامعه عرصه بر فعالیت این گونه افراد تنگ می گردد.

وی افزود: بر اساس اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخیص نظام در خصوص قاچاقچیان مواد روانگردان که بر اساس آن وارد نمودن، ساخت، تولید، صدور، خرید و در معرض فروش قرار دادن یا نگهداری یا حمل یا اختفای مواد روانگردان صنعتی غیر دارویی از جمله اکستازی (ال اس دی) و شیشه جرم شناخته شده، مرتکبان با رعایت تناسب مجازات می شوند ، از جمله برای حمل و نگهداری بیش از 30 گرم مواد روانگردان مذکور مجازات اعدام در نظر گرفته شده و با قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای قوانین و برخورد با مجرمان و متعرضان به امنیت، سلامت و آرامش جامعه عرصه بر فعالیت این گونه افراد تنگ شده است.

ایشان همچنین به سر شبکه های اصلی قاچاق مواد روانگردان و مواد مخدر نیز هشدار داد وگفت : قبل از تصویب این قانون افرادی که در رابطه با حمل یا نگهداری این مواد دستگیر می شدند به مجازات می رسیدند  اما سر   شبکه های اصلی و هدایت کنندگان در امان بودند، که با تصویب ماده 18 این قانون از این پس سر شبکه ها و هدایت کنندگان مواد مخدر و روانگردان حسب مورد از یک و نیم برابر مجازات مقرر تا اعدام محکوم می شوند.

گفتنی است محکوم علیه اول محمد ن. 31 ساله معروف  به حبیب خان، به موجب رای شعبه 6 دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به جرم نگهداری 940 گرم کراک و در معرض فروش قرار دادن 10 گرم کراک به اعدام محکوم شد. محکوم علیه دوم علی ک. 36 ساله به موجب رای شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان ، به جرم حمل و نگهداری 100/56 کیلو گرم کراک ، و محکوم علیه سوم رمضان ق. 48ساله به جرم خرید 200/9 کیلو گرم کراک به منظور فروش و نگهداری و حمل آن و نگهداری یک دستگاه ترازوی مخصوص توزین مواد و یک دستگاه وافور به موجب دادگاه انقلاب اسلامی فلاورجان به اعدام محکوم گردیدند. محکوم علیه چهارم منوچهر  ا. هم در رابطه با نگهداری 450 گرم کراک و 580/775 کیلو گرم تریاک به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش عبرت به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان ،انصاری افزود: با اجرایی شدن این قانون خلاء ناشی از پایین بودن مجازات قاچاقچیان مواد روانگردان مرتفع شده و این قانون هشدار جدی نظام به قاچاقچیان مواد مخدر است.

وی خاطر نشان ساخت: بر اساس مصوبه اخیر وارد نمودن ، ساخت، تولید، صدور، خرید و در معرض فروش قرار دادن یا نگهداری یا حمل  یا اختفای مواد روانگردان صنعتی غیر دارویی از جمله اکستازی (ال اس دی) و شیشه جرم است و مرتکبان با رعایت تناسب مجازات می شوند از جمله برای حمل و نگهداری بیش از 30 گرم مواد روانگردان مذکور مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

 رییس کل دادگستری استان در خصوص میزان مجازات سر شبکه های اصلی قاچاق مواد روانگردان و مواد مخدر گفت: قبل از تصویب این قانون افرادی که در رابطه با حمل یا نگهداری این مواد دستگیر می شدند شدیدا مجازات می شدند اما سر شبکه ها ی اصلی و هدایت کنندگان در امان بودند، که با تصویب ماده 18 این قانون از این پس سر شبکه ها و هدایت کنندگان مواد مخدر و روانگردان حسب مورد از یک و نیم برابر مجازات مقرر تا اعدام محکوم می شوند.

 وی تصریح کرد: استعمال مواد روانگردان از جمله شیشه و اکستازی و نگهداری و ساخت آلات و ادوات استعمال از جمله پایپ جرم است و مرتکبان به مجازات قانونی آن محکوم می شوند.

 دکتر غلامرضا انصاری در پایان یاد آور شد: با تصویب این قانون مراجع قضایی مجاز به درمان اجباری معتادان خواهند بود و در صورتی که معتادان به مواد مخدر و یا روانگردان ها جهت ترک و درمان اعتیاد خود به مراکز مجاز مراجعه ننمایند مجرم شناخته می شوند و پلیس مکلف است آنها را دستگیر و به مراکز بازپروری معرفی نماید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: