موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 283
بازدید کل : 80574
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 13:30 :: نويسنده : مرتضی عربي

 

 
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 13:23 :: نويسنده : مرتضی عربي

مصرف مواد روانگردان علاوه بر آثار منفی بر روان افراد، زیان های مخربی را نیز بر بدن مصرف کننده وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین جلالی، اظهار داشت: ماده‌ روانگردان به دسته خاصی از مواد اشاره ندارد بلکه تمام مواد یا داروهایی را شامل می شود که مصرف آنها منجر به تغییراتی در کارکردهای بهنجار روانی یعنی هوشیاری، درک و تفکر می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به نشانه هایی که در اثر مصرف مواد روانگردان در درک و فکر بیمار ایجاد می‌شود، گفت: به طور معمول انتظار می‌رود با حذف ماده از بدن فرد مصرف کننده، نشانه‌های ایجاد شده برطرف شود و این موضوع به مدت زمانی که حذف ماده از بدن بیمار طول می‌کشد بستگی دارد.

وی در خصوص علائم مصرف مواد روانگردان گفت: محتوای این علائم در افراد مختلف متفاوت است اما نشانه‌های رایج آن، شنیدن صداهایی است که دیگران نمی‌شنوند یا دیدن چیزهایی است که بقیه نمی‌بینند. این علائم را اصطلاحا توهم می‌نامند و البته که چیزهایی که دیده یا شنیده می‌شوند معمولا ماهیتی آزاردهنده یا خطرناک دارند.

جلالی تصریح کرد : تغییراتی که در فکر فرد رخ می‌دهد، به صورت باورها و عقاید غلطی که معمولا با دلیل و استدلال دیگران تغییری نمی‌کند، بروز می کند که به این علامت اصطلاحا "هذیان" گفته شده و محتوای هذیان ها نیز متفاوت است اما به طور شایع هذیان موجب بدبینی در فرد می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر آثار منفی ناشی از مصرف مواد روانگردان بر روان افراد، قرص‌های اکستازی نمونه‌ای دیگر از آن است که می‌تواند زیان‌های مخربی بر بدن مصرف کننده نیز باقی‌ بگذارد تا حدی که می‌تواند فرد را حتی به کام مرگ بکشاند.

جلالی افزود: عارضه دیگر این مواد آن است که بر تفکر و قضاوت افراد اثر می‌گذارد و شخص را از تصمیم گیری های درست و منطقی باز می‌دارد در نتیجه شخص نسبت به رفتاری که در آن موقعیت از خود بروز می‌دهد هیچ تشخیص درستی ندارد و همین مساله می‌تواند پیامدهای ناگواری همچون انتقال بیماری های عفونی از طریق تماس جنسی نادرست را به دنبال داشته باشد.

 
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 16:49 :: نويسنده : مرتضی عربي
يكي از روانشناسان كشور معتقد است كه اعتياد در خانواده‌هاي " شبه روشنفكر " بيشتر است.
 
 مهشاد طاهري در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اينكه گرايش به مواد مخدر در بين نوجوانان در مدارس نيز شايع است، ‌افزود:‌ هيجان‌طلبي و ماجراجويي از جمله عوامل اعتياد جوانان است اما مسئله مهم ديگر در اين زمينه،‌ بافت فرهنگي خانواده‌هاست؛‌ امروزه رفتارهاي برخي خانواده‌ها درباره اين مسائل به نوعي رفتاري روشنفكرانه است.

طاهري در ادامه بيان داشت: در چنين خانواده‌هايي، پارتي‌هاي شبانه، پوشش‌ نامناسب و روابط بدون محدوديت و كنترل‌نشده دختران و پسران جوان بدون اشكال است و هيچ‌گونه كنترل خاصي ‌بر جوانان و نوجوانان وجود ندارد؛ اين امر موجب گرايش خواسته يا ناخواسته افراد به مواد مخدر مي‌شود.

وي اضافه كرد:‌ برخي دختران به محض مواجه شدن با نابساماني‌ها، عدم درك توسط خانواده و نداشتن استقلال و آزادي از سوي والدين يا شكست‌هاي عاطفي در نخستين گام به استعمال سيگار روي آورده و در ادامه نيز به سمت استفاده از انواع مواد مخدر گرايش پيدا مي‌كنند.

دوستي‌هاي خياباني از مهمترين عوامل گرايش به اعتياد است
-------------------------------------------------------------------------

اين استاد دانشگاه در خصوص نقش دوستي‌هاي خياباني در گرايش به سمت اعتياد گفت: دوستي‌هاي خياباني از مهمترين عوامل گرايش به اعتياد است؛‌ در برخي از موارد، دختران با وجود آگاهي از اينكه دوستان آنها به شيشه يا كراك اعتياد دارند باز هم به ادامه اين روابط علاقه دارند و جالب اينكه حتي با وجود اطلاع و آگاهي از مضرات مصرف اين مواد‌، به استفاده و تجربه اين مخدرها تمايل نشان مي‌دهند.

وي با بيان اينكه خانواده در گرايش افراد به مواد مخدر، مهمترين نقش و اولويت را دارد، گفت: اختلالات شخصيتي و خودشيفتگي افراد از ديگر عوامل گرايش به مواد مخدر است البته دوستي‌هاي خياباني نيز مي‌تواند در جايگاه سوم اين عوامل قرار گيرد.

اين روانشناس، علت گرايش به مخدرهاي صنعتي را نبود مواد مخدر سنتي مثل ترياك عنوان كرد و گفت: به دليل نظارت دولت بر مرزهاي ورودي كشور و كاهش ورود مواد به ايران، متأسفانه جوانان و معتادان به سمت استفاده موادي روي مي‌آورند كه در داخل كشور در لابراتوارهاي غيرمجاز توليد مي‌شود.

وي اظهار داشت:‌ موادي كه در اين‌گونه لابراتوارها توليد مي‌شود،‌ قيمتي نسبتاً ارزان داشته و به راحتي در اختيار افراد قرار مي‌گيرد؛ در حقيقت دسترسي آسان جوانان و مصرف ساده و راحت مواد مخدر صنعتي از جمله عوامل گرايش به اين مواد است.

طاهري در ادامه افزود: وجود برخي ضعف‌هاي شخصيتي در زنان،‌ حمايت مردان معتاد را در پي دارد كه معمولاً اين حمايت‌ها به استفاده زنان از مواد مخدر منجر مي‌شود.

اين استاد دانشگاه با تأكيد مجدد بر نقش خانواده‌ها در پيشگيري از اعتياد زنان ادامه داد:‌ فقر فرهنگي خانواده‌ها مهمترين عامل گرايش به سمت مصرف مواد بوده و اين به آن معني است كه حتي اگر در خانواده‌اي، والدين مواد مصرف نكنند اما از طريق رفتارهاي غلط و نا‌به‌هنجار ممكن است مروج گرايش فرزندان به مواد مخدر باشند.

وي اضافه كرد:‌ گاهي والدين با مشاهده مواد مخدر در وسايل فرزندان خود، به دليل حيا و ترس از آبرو از بيان اعتياد او خودداري مي‌كنند؛ در حقيقت والدين به نوعي از واكنش فرزند در اين خصوص واهمه دارند.

آگاه‌سازي دانش‌آموزان درباره مواد مخدر از مقاطع راهنمايي و دبيرستان آغاز شود
------------------------------------------------------------------------------------------------

طاهري ادامه داد:‌ متعادل عمل نكردن خانواده‌ها در ايجاد پديده فرزندسالاري مؤثر است؛‌ در بعضي از موارد خانواده با افراط و تفريط عمل مي‌كند؛ ‌به عنوان مثال پدر در خانواده، جايگاه پدري خود را ندارد كه اين امر موجب عدم مديريت در خانواده مي‌شود.

اين روانشناس باليني گفت: مهمترين نقش دولت در خصوص پيشگيري و سامان دادن به اين موضوع، آگاه‌سازي دانش‌آموزان از مقاطع راهنمايي و دبيرستان است؛ بايد به دانش‌آموزان آموزش داده شود كه چگونه در برابر افرادي كه آنها را به سمت مصرف مواد مخدر سوق مي‌دهند، ايستادگي كرده و به هيچ‌وجه، ترس طرد شدن از سوي دوستانشان را نداشته باشند.

وي در ادامه بيان داشت: اقدام از طريق پيشگيري ثانويه، نقش ديگر دولت در ساماندهي معضل اعتياد است؛ به اين معنا كه با هزينه كم، امكاناتي براي درمان در اختيار معتادان قرار داده و با احداث كمپ‌هاي ترك اعتياد براي ترك به آنها كمك كند.

طاهري با بيان اينكه‌ قرار دادن وسايل بهداشتي براي مصرف معتادان از قبيل سرنگ از ديگر اقدامات مؤثر دولت براي ساماندهي معضل اعتياد است، گفت: با استفاده از وسايل بهداشتي مي‌توان از گسترش بيماري‌هايي مانند ايدز و هپاتيت جلوگيري كرد؛ البته بايد گفت اين اقدام در خصوص معتاداني است كه كار آنها از درمان گذشته و به پايان راه رسيده‌اند.
 
 
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : مرتضی عربي
يك كارشناس اعتياد گفت: آثار آسيب‌زاي روانگردان ميوميو بسيار شديدتر و به نوعي فاجعه‌بارتر از شيشه است.
 
مجتبي ميردامادي در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر بدترين ماده توهم‌زاي دنيا ديگر شيشه نيست بلكه مفدرون يا ميوميو جاي آن را گرفته است و درجات آسيب‌ازيي آن بسيار بيشتر از شيشه است.

وي افزود: اين ماده روانگردان موجب برانگيختگي، بالا رفتن خلق و اثرات مشابه ساير روانگردان‌ها مي‌شود و همچنين مي‌تواند هذيان، توهم، تهوع و استفراغ و مشكلات گردش خون را ايجاد كند.

به گزارش فارس، چندي پيش جابر قره داغي، رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از ورود يك ماده روانگردان صنعتي به كشور خبر داد و افزود: اين ماده به نام ميو ميو به طور غير قانوني در چين توليد شده و از طريق اينترنت به فروش مي رسد.

وي افزود: مفدرون از خانواده آمفتامين‌هاست كه به نامهاي عاميانه‌اي همچون مف (Meph)، نمك، ميو ميو، حمام نمك و موج عاج در بين افراد شناخته مي‌شود.

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني به عرضه اين ماده روانگردان به شكل قرص، كپسول و پودر سفيد رنگ اشاره كرد و گفت: مفدرون به صورت خوراكي، تدخيني و تزريقي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اثراتي شبيه اكستازي، آمفتامين‌ها و كوكائين دارد.

اين در حالي است كه طاها طاهري، قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در اين زمينه اظهار داشت: در كشفيات پليس چنين ماده‌اي كشف نشده است.
 
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 16:45 :: نويسنده : مرتضی عربي

 

 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 16:29 :: نويسنده : مرتضی عربي

پلیس در چهارماه خرداد، تیر، مرداد و مهر امسال موفق به انهدام 6 باند ترانزیت، کشف یک تن و 172 کیلو شیشه و دستگیری 34 هزار نفر در رابطه با تولید، توزیع و ترانزیت این ماده مخدر شده است. این آمار نشانه خطر بزرگی است که هر روز دامن جوانان بیشتری را به خود آلوده می‌کند.

به گزارش «مهر» مافیای مواد مخدر در حال گسترش فعالیت خود در ایران است و با تولید و ترانزیت شیشه سعی در تباهی جوانان این کشور دارد. آخرین آمارها نیز حاکی از وجود 27 هزار جوان ایرانی معتاد به شیشه است که به دلیل تولید آسان این ماده مخدر در آشپرخانه های خانگی هر روز بر تعداد معتادان شیشه ای افزوده می شود.

شناسایی و انهدام باندهای بزرگ ترانزیت مواد مخدر

اما همزمان با ابلاغ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، پلیس تلاش ویژه خود را برای شناسایی و انهدام باندهای ترانزیت مواد مخدر آغاز کرد. تنها در چهار ماهه خرداد، تیر، مرداد و شهریور6 باند بین المللی ترانزیت مواد مخدر شناسایی و منهدم شد.

بزرگترین باند که اقدام به ترانزیت ماده مخدر شیشه در سنگ کرده بود ابتدای مهرماه شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند. از این باند 340 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شد. اعضای این باند قصد ترانزیت شیشه را به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتند.

گردش مالی مواد مخدر قابل کنترل نیست

سردار حمیدرضا حسین آبادی رئیس پلیس سابق مبارزه با مواد مخدر در مورد گردش مالی مواد مخدر شیشه گفت: با انهدام یکی از باندهای ترانزیت یک و نیم میلیارد تومان از حساب آنها کشف شد. اعضای این باند مقادیری از درآمدهای خود را به صورت وجه نقد نگهداری کرده و مابقی را به تبدیل به باغ، زمین و خودرو می کنند. بسیاری از این افراد که دارای سابقه کیفری هستند یک شبه ره صد ساله را رفتند اما بسیاری از آنها توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

جامعه جوانان شیشه ای را طرد نکند

در همین رابطه یک جامعه شناس معتقد است ماده مخدر شیشه جوانان را منزوی و گوشه گیر می کند به همین دلیل جامعه نباید این افراد را طرد کرده و موجب گرایش بیشتر آنها به سمت مواد مخدر شود.

ایمان سلطان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه ماده مخدر شیشه در بین جوانان رواج یافته و برخی از آنها ندانسته گرفتار دام اعتیاد به ویژه مواد مخدر صنعتی شده اند. علاوه بر مشکلاتی که مواد مخدر بر سلامتی فرد دارد، مصرف کننده شیشه در برقراری رابطه با دیگران نیز دچار چالش می شود. بسیاری از معتادان شیشه منزوی و گوشه گیرند و از معاشرت اجتماعی خودداری می کنند.

وی ادامه داد: خانواده ها و اطرافیان معتادان به شیشه باید این افراد را تصمیم گیریها و کارهای مشترک سهیم کرده و آنها را به هیچ وجه طرد نکنند. وقتی این افراد با بی توجهی اطرافیان مواجه می شوند گرایششان به مواد مخدر بیشتر می شود.

این جامعه شناس تاکید کرد: فراهم آوردن محیطی شاد، حضور این افراد در اجتماع و کمک به بازیابی اعتماد به نفس و توانایی فرد می تواند در بهبود جوان مصرف کننده شیشه موثر باشد. اگرچه ترک ماده مخدر شیشه سخت است اما امکان پذیر بوده و فرد با اراده می تواند به راحتی آن را کنار گذارد. براساس یافته های جدید خانواده مهمترین نقش را در ترک اعتیاد دارد

 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 16:8 :: نويسنده : مرتضی عربي

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰ گفت: شیشه ارمغانی جز توهم و جنون ندارد. فرد مبتلا به شیشه در مرحله توهم شدید بسیار خطرناک است و می‌تواند دست به هر کاری بزند اما متأسفانه هیچ مرکزی برای نگهداری این معتادان نداریم.

حسین دژاکام در خصوص نحوه ترغیب مصرف‌کنندگان شیشه به درمان اظهار داشت: مصرف‌کننده شیشه ممکن است در مرحله‌های متفاوتی باشد. گاه این فرد هنوز به مرحله تخریب شیشه نرسیده و از کنترل طبیعی خارج نشده است؛ آرام است و سیستم عصبی سالمی دارد.

وی افزود: برای انکه این افراد تن به درمان بدهند باید با روش خاص خود هر فرد با او رفتار کرد و در این بین نقش خانواده اثر بسیار پررنگی دارد.

وی افزود: در مواقعی که مصرف‌کننده شیشه تحت کنترل و طبیعی نیست؛ توهم بالایی دارد و وقتی صحبت از توهم می‌شود مسئله توهم خود را قبول ندارد در حالی که این موضوع واقعی است و مسائلی را که مطرح می‌کند می‌شنود و می‌بیند؛ باید به گونه دیگری رفتار کرد.

وی ادامه داد: این شخص دست به حرکت‌های غیر طبیعی می‌زند که ممکن است منجر به قتل و ضرب و شتم شود، خانواده در اینجا باید با یک مرکز تماس بگیرد تا او را ببرند و بردن این فرد هم جز زور راهی ندارد.

دژاکام یادآور شد: مصرف‌کننده شیشه را باید به سرعت در یک منطقه ایزوله نگه داشت و نباید آن را در خانواده و جامعه رها کرد چرا که هر آن می‌توان انتظار یک قتل، جنایت و درگیری را داشت لذا او را باید مانند یک فرد مجرم فراری گرفت و به مکانی برد.

وی تصریح کرد: این مکان ممکن است یک بیمارستان روانی باشد. البته معمولاً این افراد از بیمارستان فرار می‌کنند، یا باید یک مرکز دولتی باشد که تا فهمیدند او یک مبتلا به شیشه است وی را در آنجا نگه دارند که متأسفانه چنین مرکزی نداریم و در نهایت تنها راه چاره مردم کمپ‌ها هستند.

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰ ادامه داد: برخی نظر می‌دهند که نباید این افراد را به زور به کمپ ها برد که سوال این است که اگر آنجا نبریم کجا ببریم و جامعه چه راه‌حلی در این زمینه دارد. بسیاری از کمپ‌ها از راه‌های علمی کار می‌کنند و برخی‌ها هم رفتار غیر انسانی دارند.

وی افزود: خانواده این فرد مبتلا باید در نظر داشته باشد پس از ۲ تا ۳ ماه که فرد معتاد در کمپ بود نباید خیال کنند که وی درمان شده است بلکه تازه درمان شروع می‌شود چرا که تازه به یک تعادل روانی نزدیک ‌شده است.

دژاکام خاطر نشان کرد: روان‌درمانی، دارودرمانی و استفاده از شربت تریاک از تئوری‌های مطرح شده در درمان مبتلایان به شیشه است که از دیدگاه شخصی من تنها راه درمان شیشه شربت تریاک با دوز بسیار پایین و حساب شده است که می‌تواند سیستم عصبی را بازسازی کند و فرد را به تعادل برساند.

 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 15:59 :: نويسنده : مرتضی عربي

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مردم نهاد کنگره 60 گفت: شیشه ارمغانی جز توهم و جنون ندارد. فرد مبتلا به شیشه در مرحله توهم شدید بسیار خطرناک است و می‌تواند دست به هر کاری بزند اما متأسفانه هیچ مرکزی برای نگهداری این معتادان نداریم.
 حسین دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در خصوص نحوه ترغیب مصرف‌کنندگان شیشه به درمان اظهار داشت: مصرف‌کننده شیشه ممکن است در مرحله‌های متفاوتی باشد. گاه این فرد هنوز به مرحله تخریب شیشه نرسیده و از کنترل طبیعی خارج نشده است؛ آرام است و سیستم عصبی سالمی دارد.

وی افزود: برای انکه این افراد تن به درمان بدهند باید با روش خاص خود هر فرد با او رفتار کرد و در این بین نقش خانواده اثر بسیار پررنگی دارد.

وی افزود: در مواقعی که مصرف‌کننده شیشه تحت کنترل و طبیعی نیست؛ توهم بالایی دارد و وقتی صحبت از توهم می‌شود مسئله توهم خود را قبول ندارد در حالی که این موضوع واقعی است و مسائلی را که مطرح می‌کند می‌شنود و می‌بیند؛ باید به گونه دیگری رفتار کرد.

وی ادامه داد: این شخص دست به حرکت‌های غیر طبیعی می‌زند که ممکن است منجر به قتل و ضرب و شتم شود، خانواده در اینجا باید با یک مرکز تماس بگیرد تا او را ببرند و بردن این فرد هم جز زور راهی ندارد.

دژاکام یادآور شد: مصرف‌کننده شیشه را باید به سرعت در یک منطقه ایزوله نگه داشت و نباید آن را در خانواده و جامعه رها کرد چرا که هر آن می‌توان انتظار یک قتل، جنایت و درگیری را داشت لذا او را باید مانند یک فرد مجرم فراری گرفت و به مکانی برد.

وی تصریح کرد: این مکان ممکن است یک بیمارستان روانی باشد. البته معمولاً این افراد از بیمارستان فرار می‌کنند، یا باید یک مرکز دولتی باشد که تا فهمیدند او یک مبتلا به شیشه است وی را در آنجا نگه دارند که متأسفانه چنین مرکزی نداریم و در نهایت تنها راه چاره مردم کمپ‌ها هستند.

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره 60 ادامه داد: برخی نظر می‌دهند که نباید این افراد را به زور به کمپ ها برد که سوال این است که اگر آنجا نبریم کجا ببریم و جامعه چه راه‌حلی در این زمینه دارد. بسیاری از کمپ‌ها از راه‌های علمی کار می‌کنند و برخی‌ها هم رفتار غیر انسانی دارند.

وی افزود: خانواده این فرد مبتلا باید در نظر داشته باشد پس از 2 تا 3 ماه که فرد معتاد در کمپ بود نباید خیال کنند که وی درمان شده است بلکه تازه درمان شروع می‌شود چرا که تازه به یک تعادل روانی نزدیک ‌شده است.

دژاکام خاطر نشان کرد: روان‌درمانی، دارودرمانی و استفاده از شربت تریاک از تئوری‌های مطرح شده در درمان مبتلایان به شیشه است که از دیدگاه شخصی من تنها راه درمان شیشه شربت تریاک با دوز بسیار پایین و حساب شده است که می‌تواند سیستم عصبی را بازسازی کند و فرد را به تعادل برساند

 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 15:57 :: نويسنده : مرتضی عربي

به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، دکتر عمران محمد رزاقي در جلسه هم‌انديشي درمان و بازتواني (بهبود گروه درماني مصرف مواد مخدر) که در مرکز مجامع بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار شد، با بيان اينکه مدل‌هاي درماني اعتياد داراي اهداف کوتاه مدت و بلند مدت هستند، گفت: تقويت انگيزه مددجو در درمان، توقف مصرف مواد مخدر و کنترل رفتارهاي غير اجتماعي وي از جمله اهداف کوتاه مدت مدل‌هاي درماني اعتياد هستند و در اهداف بلند مدت بايد مهارت‌هاي لازم زندگي و اجتماع به مددجو آموزش داده شود و در اين صورت وي ديگر مشکلي در درمان خود نخواهد داشت.

وي افزود: درمانگر اعتياد فقط نبايد روانشناس، روانپزشک و يا حتي داراي مدرک مرتبط باشد بلکه مي‌بايست راجع به فرآيند اعتياد اطلاعات جامع داشته و داراي تبحر و مهارت لازم در اين زمينه باشد.

رزاقي با اشاره به رواج گروه‌هاي 12 قدمي درمان اعتياد طي چند سال اخير در کشور اظهار داشت: از سال 68 به بعد‌ درمان‌هاي گروهي در کشور رواج يافت و اولين دسته آن، افرادي بودند که با مدل گروهي معتادان گمنام شکل پيدا کردند و بعد گروه‌هاي متعددي همچون کنگره 60 و تولد دوباره بنيانگذاري شدند.

رييس مرکز ملي مطالعات اعتياد با تاکيد بر اينکه مدل گروه درماني اعتياد نبايد خارج از ضوابط نظام درماني کشور باشد، يادآور شد: همراهي، همبستگي و سعي در رفع مشکلات و مباحث رواني افراد از جمله مشخصه‌هاي لازم در يک گروه است که درمانگران اعتياد مي‌بايست در مدل گروه درماني اعتياد به آنها توجه داشته باشند.

رزاقي در ادامه اجتماع درمان محور، آموزش مهارت‌هاي زندگي، آموزش مبتني بر MATRIX و درمان گروهي اعتياد را از جمله مدل‌هاي درماني اعتياد در تشکل‌هاي مختلف برشمرد و افزود: نکته مهمي که درمانگران بايد توجه داشته باشند اين است که درمان براي يک انسان انجام مي‌شود و درمان‌هايي که با روش‌هايي همچون کتک زدن، دست و پا شکستن و تحميل عوارض ديگر به بيماران همراه است، اسمش درمان نيست، حتي اگر در قالب کار گروهي انجام شود، لذا در درمان اعتياد بايد شأن انساني بيمار رعايت شود.

 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 15:48 :: نويسنده : مرتضی عربي

 

چندی پیش مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور، از ورود یک ماده روان‌گردان صنعتی خبر داد و گفت: این دارو که به نام مفدرون که به میومیو هم معروف است در چین تولیدشده و از طریق اینترنت به فروش می‌رسد.
به‌گفته دکتر قره‌داغی، رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، مواردی از خودکشی، مرگ بر اثر حملات قلبی و تشنج ناشی از مصرف این ماده در برخی از کشورها گزارش شده است.
به نظر می‌رسد که با ورود مواد مخدر صنعتی جدید که تهدیدات تازه‌ای برای جامعه ما دربر دارد هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولان ضرورتی انکارناپذیر است.
دکتر شاهین شادنیا، دبیر انجمن سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران، در گفت‌وگو با همشهری اینطور توضیح می‌دهد که مفدرون جزو داروهای محرک است و از لحاظ خصوصیات و مکانیسم اثر شبیه خانواده آمفتامین‌هاست. اثرات این ترکیبات روی سیستم اعصاب مرکزی در بدن است.
وی می‌گوید: در گذشته نیز ترکیباتی شبیه آن مثل شیشه و اکستازی شایع بود بر خلاف اینکه در تبلیغات این دارو اینطور معرفی شده که اثرات سوء نداشته و اعتیادآور نیست ولی باعث می‌شود که به‌دنبال مصرف آن افزایش انرژی در فرد ایجاد شود؛ البته همراه با نشاط ظاهری و کاملا موقتی. این حالات هم در اثر آزاد شدن ترکیبات شیمیایی این دارو ایجاد می‌شود.
به گفته دبیر انجمن سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران از دیگر اثرات زودگذر این دارو حس ارتباط با دیگران و افزایش اعتماد به نفس کاذب است. به‌خصوص زمینه سوء‌مصرف این ماده در شب‌های امتحان بین دانش‌آموزان و دانشجویان هم زیاد است.
عوارض سمی مفدرون
اما از اثرات دیگر این دارو این است که همراه با مصرف آن اشتها به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد به‌همین دلیل امکان سوء‌مصرف آن بین زنانی که آرزوی لاغرشدن دارند، زیاد است. این دارو مسلما در درازمدت باعث اعتیاد جسمی هم می‌شود علاوه بر اینکه فرد مدت زیادی بعد از مصرف آن شدیدا دچار افسردگی خواهد شد. بدبینی و اختلال پارانوئید هم در بین این افراد در درازمدت دیده می‌شود که زمینه آسیب‌رساندن به اطرافیان خواهد شد.
دکتر شادنیا می‌افزاید: کسانی که در کار تبلیغ اینگونه داروها هستند، برای جذب مشتری هرچند وقت یک بار با اسامی تازه آنها را وارد بازار می‌کنند.
«مصرف این دارو البته مسمومیت‌ هم در فرد ایجاد می‌کند. علائم مسمومیت حاد هم شامل بی‌قراری‌های شدید (پرفعالیتی‌ سیستم اعصاب مرکزی)، تشنج، علائم قلبی – عروقی، افزایش ضربان قلب، خونریزی قلبی، مغزی، شکمی و حتی خونریزی‌های داخل چشم است
وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: خیلی‌ها هم دچار سکته‌حادقلبی می‌‌شوند. افزایش درجه حرارت بدن، تب بالا در حد ۴۰درجه و اسپاسم شدید عضلانی هم از دیگر علائم مصرف این دارو است. ضمن اینکه خیلی از افراد هم دچار نارسایی کلیوی می‌شوند.
داروی نشاط‌آور معنی ندارد
با این حال یک روانپزشک نیز در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: مفدرون اصلا داروی جدیدی نیست. این دارو از اوایل قرن ۲۰ تولید شده ولی از آن استفاده زیادی نمی‌شد تا سال ۲۰۰۳ که مصرف آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی شروع شد. ابتدا هیچ شناختی نسبت به عوارض این دارو نبود حتی معروف به کوکائین قانونی هم شده بود و فروش گسترده اینترنتی داشت اما بعد از مدتی که تعدادی از مصرف‌کنندگان به آن معتاد شدند، نهایتا از سال گذشته این دارو ممنوع و غیرمجاز اعلام شد.
به گفته وی مهم‌ترین عارضه این دارو دندان قروچه است، چه در خواب و چه در بیداری.
«مفدرون عمر کوتاهی دارد و بعد از ۲ساعت از بدن خارج می‌شود برای همین هم فرد وسواس عجیبی نسبت به مصرف مداوم آن دارد
وی ادامه می‌دهد: کاهش حافظه کوتاه‌مدت و ایجاد افسردگی شدید هم از عوارض دیگر آن هستند. موارد مرگ ناشی از مصرف این دارو نیز زیاد گزارش شده ولی مشکل ما ناشناخته بودن مفدرون است و اینکه به هر اسمی مثل «مف» یا «درون» و به‌عنوان یک داروی نشاط‌آور فروخته می‌شود در حالی که در روانپزشکی ما هیچگونه دارویی با خاصیت نشاط‌آوربودن نداریم و تجویز نمی‌کنیم.
 
 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 15:47 :: نويسنده : مرتضی عربي

 

 تحقيقات نشان مى دهند، افرادى كه به انواع مواد مخدر اعتياد پيدا كرده اند، اغلب اولين تجربه شان را به صورت تفريحى و در دوران نوجوانى كسب كرده بودند و به تدريج اعتياد آنان، از حالت تفريح خارج شده و با تكرار و زياد شدن ميزان مصرف، معتاد شده اند. از آن جايى كه مصرف مواد مخدر هميشه رو به افزايش است، نوجوان نيز ابتدا با مقدارى كم شروع مى كند و چون با گذشت زمان، مقدار كم اوليه نياز جسمى او را تأمين نمى كند، مجبور مى شود يا مقدار مصرف را افزايش دهد و يا فاصله زمانى مصرف را كوتاه تر كند كه در نهايت منجر به وابستگى شديد او به مواد و اعتياد او مى شود. در نظر داشته باشيد، رهايى از تجربيات منفى مكرر بسيار دشوار و طاقت فرسا است. گروهى ديگر از جوانان و نوجوانانى كه شروع به مصرف مواد مخدر مى كنند، اظهار مى دارند كه براى فرار از مشكلات و مسائل زندگى روزمره و داشتن احساسى بهتر از احساس فعلى شان دست به اين كار زده اند. به طور كلى، عوامل متعددى موجب اعتياد جوانان مى شوند كه مهمترين آنها عبارت اند از:
 
1)  زمينه هاى خانوادگى:
الگوهاى نامناسب رفتارى اطرافيان منجر به تقليد كوركورانه نوجوانان از آنان مى شود.سيگار كشيدن، نوشيدن الكل، اعتياد به مواد مخدر و ساير كجروى هاى اخلاقى در خانواده موجب بدآموزى و زمينه سازى براى شروع انحرافات و آسيب هاى اجتماعى در بچه ها (اعم از كودك و نوجوان) مى شود. در چنين خانواده هايى نوجوانان به جاى اين كه به فكر انجام فعاليت هاى مثبت و سازنده باشند، مدام درصدد يافتن راه هايى براى مقابله با آثار اين بحران ها هستند و در بدترين شرايط نيز خود درگير آن مى شوند.
 
2)  فقر مادى خانواده:
به رغم اين كه بين فقر مادى و اعتياد به مواد مخدر هيچ ارتباطى وجود ندارد، ولى فقر عامل مهمى در معتاد شدن جوانان جامعه است، زيرا به دليل تنگدستي و ندارى امكان دسترسى به بسيارى از امكانات آموزشى را از دست مى دهند و هيچ تخصص و حرفه اى پيشه نمى كنند و در نتيجه در بازار كار سهم عمده اى ندارند. همين امر موجب كشيده شدن گروهى از جوانان به سمت و سوى فروش مواد مخدر و امكان استفاده از آن قرار مى گيرند.
 
3)  عدم آگاهى و كم سوادى:
افرادى كه از سواد و تحصيلات كمترى برخوردارند، آسيب پذيرتر از افرادى هستند كه نسبت به مضرات و تأثيرات سوء مواد مخدر آگاهى دارند. هر چند نمى توان ميزان تحصيلات افراد را عاملى براى مصرف اين گونه مواد دانست، اما تحقيقات بسيارى نشان مى دهند كه هرچه سواد و ميزان تحصيلات قشر جوان بالاتر باشد، كمتر به اعتياد و استفاده از مواد روى مى آورند. براساس آمار ۶۶ درصد افراد معتاد، سوادى در سطح ابتدايى و كمى نيز در سطح متوسطه داشته اند.
هر اندازه والدين، جوان را به حال خود واگذارند، او را در برابر محيط و اجتماع آسيب پذيرتر ساخته اند و بعدها براى اين تسليم بايد بهاى سنگين ترى بپردازند
 
4)  اختلافات خانوادگى:
آمارها نشان مى دهند، نوجوانانى كه والدين شان دچار مشكلات و مسائل اخلاقى- رفتارى هستند، بيشتر در معرض خطر اعتياد و مصرف مواد مخدر هستند. مشكلات رفتارى خانوادگى منجر به عدم امنيت و فشار روانى بر جوانان و نوجوانان مى شود و آنان را از محيط امن خانواده دور مى سازد. همين امر موجب ارتباط بيشتر او با دوستان و گاه افراد مسئله دارى مى شود كه زمينه ساز بسيارى از مسائل اجتماعى بعدى مى شوند.
 
5) خصوصيات و ويژگى هاى جوانان و نوجوانان:
در خيلى از موارد مشاهده مى شود، نوجوانان و جوانانى كه مضطرب، پريشان، افسرده و منزوى هستند، مرتب دچار شكست هاى گوناگون تحصيلى- اجتماعى مى شوند و عزت نفس ، خويشتن دارى و اعتماد به نفس  شان را از دست مى دهند و به سيگار، الكل، مواد مخدر و... به عنوان مفرّى براى رهايى از اين مشكلات روى مى آورند.
 
6)  فشار دوستان و همسالان:
گروهى از نوجوانان به دليل سازگارى با دوستان و همسالان شان و يك رنگ شدن با آنها چنان موجوديت فردى- خانوادگى خود را فراموش مى كنند كه در برابر هر تقاضايى سر تسليم فرود مى آورند. هر چه روابط بين والدين و فرزندان نوجوان شان كاهش يابد، ارزش همسالان و روابط گروهى براى آنان بيشتر مى شود.
 
یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 12:12 :: نويسنده : مرتضی عربي

اينجا زندان نيست اما همه معتادند

اينجا بيمارستان نيست اما همه بيماران

اينجا مدرسه نيست اما همه مي آموزند

اينجا پرورشگاه نيست اما همه محتاج محبتند

اينجا پادگان نيست اما مقرراتي چون عشق دارد

اينجا مدينه نيست اما خاكش بوسيدن دارد

اينجا ميخانه نيست اما همه مست عشقند

آري اينجا جايي دگر است

اينجا جائيست كه حضور خداوند احساس مي شود

اينجا معجزات خداوند را مي توان ديد

آري اينجا بيمارانش زائران خانه خدايند

اينجا خدمتگذارانش خادمين كعبه عشقند

آري اينجا كعبه عشق و خانه خداست

 

 
سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, :: 9:33 :: نويسنده : مرتضی عربي

بسیاری از کسانی که سرپرست یا عضو خانواده ای آشفته و ناسالم هستند، فکر می کنند خانواده ای طبیعی، خوب و کارآمد دارند. به راستی وقتی واژه طبیعی (یا بهنجار و معمولی) به کار برده می شود و برای مثال گفته می شود «خانواده طبیعی»، منظور چیست؟ آیا طبیعی بودن به معنای سالم بودن است؟ اغلب از روی عادت، «طبیعی بودن» برای توصیف وضعیت هایی که عمومیت دارند و همگانی هستند، به کار برده می شود. مثلاً در جامعه ای که خانواده ها از تنبیه بدنی برای کنترل رفتار اعضای خود استفاده می کنند، کتک زدن عملی طبیعی است چرا که در خانواده های آن جامعه، تنبیه بدنی عمومی و همگانی است. همچنین در جوامعی که خانواده ها به دختران خود اجازه تحصیل نمی دهند، بی سواد نگاه داشتن دختران از نظر مردم آن جامعه عملی طبیعی است. اینها خانواده های خود را «خانواده های طبیعی» می انگارند. ولی آیا این نوع از خانواده ها، «خانواده های سالمی» هستند؟

استفاده از واژه های خوب و



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 10:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

شعبه 113 دادگاه كيفري ‌استان تهران هفته گذشته زني را محاكمه كرد كه متهم است شوهر معتادش را به قتل رسانده است. آزيتا مي‌گويد به خاطر ناراحتي بيش از حد از مرگ شوهرش به قتل او اعتراف كرده است. اين زن در دادگاه ماجراي زندگي پردردش را با مقتول توضيح داد و قتل او را انكار كرد.
آزيتا كه 2 سال است در زندان به سر مي‌برد در مورد اعترافاتش، زندگي مشتركش با مقتول و روز حادثه براي ما توضيح مي‌دهد.

متهم هستي كه همسرت را كشته‌اي. چرا اين كار را كردي؟

در دادگاه گفتم كه او خودكشي كرد و قتل كار من نبود. من اين اتهام را رد مي‌كنم.

اما قبل از اين‌كه در دادگاه حاضر شوي به بازپرس و ماموران گفته‌اي كه شوهرت را خودت كشته‌اي.

آن موقع اصلا شرايط روحي‌ام خوب نبود و از طرفي من را مجبور كردند اعتراف كنم. در آن زمان خيلي ناراحت مرگ مجيد بودم، چون بعد از او ديگر دوست نداشتم زندگي كنم و شرايط روحي‌ام بد بود.

اما تو همه جزئيات قتل را تعريف كرده‌اي و حرف‌هايي زدي كه با واقعيت ماجرا منطبق بود.

همه آنها دروغ بود، من شوهرم را دوست داشتم و قتل شوهرم كار من نبود.

كي متوجه شدي شوهرت مرده‌ است؟!

من زمان مرگ او از

 



ادامه مطلب ...
 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 10:27 :: نويسنده : مرتضی عربي

نام: طاهره ـ الف، مجرد

سن و تحصيلات: 29 سال، ديپلم

اتهام و مكان: مواد مخدر، استان تهران

وضعيت پرونده: در حال رسيدگي

طاهره زني سابقه‌دار است و 4 فقره جرم دارد؛ 2 بار به خاطر سرقت و 2 مرتبه به دليل مواد مخدر.

او اكنون براي بار پنجم زنداني شده است. 2برادر دارد و خودش تك دختر خانواده است. زن جوان درباره زندگي خانوادگي‌اش مي‌گويد: بچه كه بودم، پدرم براثر تصادف فوت كرد. مادربزرگم هيچ‌وقت با مادرم خوب نبود و بعد از مرگ پدرم همه چيز بدتر هم شد.

آن روز پدر و مادرم با هم دعوا كردند و پدرم در حالي كه عصباني بود از خانه بيرون زد و تصادف كرد. بعد از مرگ او، من و 2 برادرم به خانه مادربزرگم رفتيم و مادرم خيلي زود با مردي ديگر ازدواج كرد و با او به كانادا رفت. مادربزرگم هميشه از مادرم بد مي‌گفت، طوري كه از او متنفر شده بودم.

طاهره تا 16 سالگي نزد مادربزرگش بود تا اين‌كه پيرزن فوت كرد. او مي‌گويد: عمه‌ها و عموهايم به جاي ارث پدري، خانه مادربزرگم را به نام من و 2 برادرم كردند و بقيه ارث را خودشان برداشتند.

ما با هم زندگي مي‌كرديم و كسي به ما سر نمي‌زد. برادر بزرگم سر كار مي‌رفت و خرج‌مان را درمي‌آورد اما وقتي ازدواج كرد، همه چيز به دوش برادر كوچكم افتاد.

بعد از مدتي او هم زن گرفت و از آن به بعد خودم در يك شركت مواد غذايي كار مي‌كردم.

طاهره وقتي فهميد همسران برادرانش اصرار به فروش خانه مادربزرگ دارند، مخالفتي نكرد. زن جوان مي‌گويد: خانه را فروختيم و بيشتر سهم به برادرانم رسيد و من براي خودم خانه‌اي رهن كردم، خيلي تنها شدم.

برادرانم هر از گاهي به من سر مي‌زدند البته كم‌كم اين سر زدن‌ها كمتر شد. با چند دختر دوست بودم كه در يك مهماني يكي از همين دخترها به من شيشه تعارف كرد و من هم براي اين‌كه كم نياورم، مواد را كشيدم.

اين شروع اعتياد طاهره بود و او بتدريج به دام مواد مخدر گرفتار شد و از محل كارش اخراجش كردند.

او داستان زندگي‌اش را اين‌‌طور ادامه مي‌دهد: بعد از آن با همان دختري كه معتادم كرده بود، سرقت مي‌كردم. خانه‌ام را پس دادم و يك اتاق اجاره كردم و همه لوازمم را هم فروخته بودم تا مواد بخرم. من و دوستم جيب‌زني مي‌كرديم. بعضي وقت‌ها هم دخل مغازه‌ها را مي‌زديم.

دوست طاهره چند بار به زندان افتاد و در نهايت به خاطر مصرف بيش از حد مواد فوت كرد، اما طاهره از سرنوشت او عبرت نگرفت. او مي‌گويد: مواد همه چيز من شده بود.

2بار با 2مرد متاهل صيغه كردم تا خرج موادم را بدهند. حاضر بودم براي اين‌كه لنگ مواد نمانم، هر كاري بكنم. 4 بار دستگير شدم اما هر دفعه بعد از آزادي دوباره سراغ مواد رفتم. زندگي‌‌ام واقعا نابود شد.

طاهره درباره اتهام تازه‌اش مي‌گويد: براي خريد مواد رفته بودم كه دستگير شدم. 3 گرم كراك داشتم. حالا بايد در زندان بمانم اما براي آينده‌ام برنامه خوبي دارم. از طريق خاله‌ام مادرم را در كانادا پيدا كرده‌ام.

او 5 سال است از شوهرش جدا شده. به او زنگ زدم و گفتم در اين سال‌ها چه بلايي سرم آمده است .

مادرم با شنيدن حرف‌هاي من بسيار متاثر شد و پس از آن قرار شد بعد از اين‌كه آزاد شدم و اعتيادم را ترك كردم برايم دعوت‌نامه بفرستد و من هم به كانادا بروم. اگر كنار مادرم باشم زندگي‌ام درست مي‌شود. ديگر از اين وضعيت خسته شده‌ام.

 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 10:21 :: نويسنده : مرتضی عربي

زني در دادگاه خانواده با بيان اين ‌كه حدود 30 سال از شوهرم كتك خورده‌ام، گفت: كتك‌ها را تحمل كردم، اما زندگي با شوهر معتاد به شيشه را هرگز قبول نخواهم كرد.

به گزارش فارس، اين زن با حضور در دادگاه خانواده 2 (ونك) دادخواست طلاقش را به قاضي سيدمهدي مطلبي، رئيس شعبه 269 مجتمع قضايي خانواده ارائه كرد.

زن در برابر قاضي شعبه گفت: كاش شوهرم تنها ترياك مصرف مي‌كرد و به شيشه روي نمي‌آورد تا به زندگي با او ادامه مي‌دادم، ولي مصرف شيشه او برايم غيرقابل تحمل است.

وي با اشاره به اين‌ كه يك پسر بزرگ دارم كه نگران معتاد شدن او هستم، گفت:‌ حدود 30 سال با شوهرم زندگي كرده‌ام و هميشه از او كتك خورده و تحقير شده‌ام.

وي عنوان كرد: شوهرم به دادگاه نمي‌آيد تا از يكديگر جدا شويم، ولي من با او زندگي نخواهم كرد. به‌خدا خسته شدم و بيقراري باعث شده كه هر شب تا صبح بيدار بمانم.

زن ميانسال افزود: اگر شوهرم شيشه مصرف نمي‌كرد و من نگران آينده فرزندم نبودم، باز هم حاضر به ادامه زندگي و كتك خوردن از او بودم.قاضي اين شعبه با توجه به اين ‌كه مدارك ارائه ‌شده از سوي زن درخصوص اعتياد مرد موجود بود، زن را به آرامش دعوت كرد و خواهان حضور مرد براي رسيدگي در جلسه بعد شد.


 

 
چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 8:39 :: نويسنده : مرتضی عربي

با وقوع جنایتی در جنوب شرق تهران، عامل جنایت که یک جوان معتاد به شیشه است در حالی که مرتکب قتل شده بود فریاد می زد من رییس جن ها را کشتم.

به گزارش جام جم آنلاین، روز گذشته به دنبال تماس مردمی با فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع جنایتی در یک گاراژ تعمیرات خودرو در خیابان خاوران، ماموران انتظامی و اورژانس به محل حادثه اعزام و با مشاهده جسد جوانی حدودا ۳۰ ساله که آثار ضربات چاقو بر بدن وی مشاهده می شد موضوع به بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شد.

با تحقیقات اولیه و دستگیری عامل جنایت به نام ایوب، مشخص شد وی اعتیاد شدیدی به شیشه دارد و هر شب به اتفاق مقتول و چند نفر دیگر در این محل مواد مخدر مصرف می کردند.

با دستگیری متهم و انتقال جسد به پزشکی قانونی عامل جنایت به شعبه ۱۰ پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

در تحقیق از شاهدان حادثه، آنها عنوان کردند قاتل از چندی پیش خیرالله (مقتول) را تهدید به قتل کرده بود و عامل جنایت بارها عنوان می کرد که «خیرالله» یک جادوگر است و با فرستادن جن ها به سراغ او، وی را اذیت می کند و به همین تنفر شدیدی از مقتول دارد و به زودی از وی انتقام خواهد گرفت.

با توجه به اظهارات عجیب تعدادی از شاهدان و کارگران داخل گاراژ درخصوص جادوگر خواندن مقتول از سوی متهم، کارآگاهان تحقیق از عامل جنایت را آغاز کردند.

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: از چند سال پیش با «خیرالله» دوست بودم و با وی شیشه مصرف می کردم. از چند ماه پیش متوجه شدم که «خیرالله» قصد دارد تا با فرستادن اجنه به سراغم و جادو مرا اذیت کند و آبرویم را ببرد به همین دلیل تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم تا از دست جن ها راحت شود.

سرهنگ حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران به جام جم آنلاین گفت: در حال حاضر تحقیق از متهم ادامه دارد و متهم به دلیل استفاده شدید از مواد مخدر روانگردان (شیشه) دچار توهم شده و به تصور اینکه دوستش را سرکرده اجنه می دانسته او را به قتل رسانده است.

سرهنگ حاجی زاده افزود: با دستور بازپرس روشن متهم برای انجام تست روحی و روانی به پزشکی قانونی انتقال خواهد یافت

 
پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : مرتضی عربي

رئیس پلیس استان خراسان رضوی می گوید: "در آرایشگاه‌های زنانه افراد به استفاده از شیشه به منظور کاهش وزن و لاغری ترویج می‌کنند."

به گزارش فارس، بهمن امیری‌مقدم که ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در تالار اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، سخن می گفت، از تغییر ذائقه معتادان به مواد مخدر، خبر داد.

به گفته این فرمانده ارشد انتظامی، تغییر ذائقه استفاده از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است و برخی از افراد به ترفندهای گوناگون نظیر کاهش وزن افراد ترغیب به استفاده از این‌گونه مواد می‌کنند.

پیش از این، تحلیل گران اجتماعی و رفتارشناسان از شیوع استفاده از شیشه در آرایشگاه های زنانه، هشدار داده بودند و گفته بودند فرهنگ لاغری و باربی شدن در شهرها افزایش یافته و برخی از آرایشگاه های زنانه و کلوپهای تغییر سایز بدن در شهرها، از مواد محرک و توهم زا برای کاستن از وزن مشتریان خود، استفاده می کنند.

مجید ابهری، رفتار شناس و استاد دانشگاه به خبرآنلاین گفته بود: "در مناطق غرب تهران، برخی از آرایشگاه های زنانه، با استفاده از شیشه، مشتریان خود را به کاهش وزن ترغیب می کنند و یا قرصهای لاغری در اختیار آنها می گذارند که حاوی مواد فراوان محرک و مخدر است."

وی با اعلام اینکه .



ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, :: 9:49 :: نويسنده : مرتضی عربي

این روزها در صفحه حوادث روزنامه‌ها شاهد جرایمی هستیم که متهمان آنها با مصرف شیشه دست به آنها زده‌اند.
 

بیشتر آنها وقتی دستگیر می‌شوند و مورد بازجویی قرار می‌گیرند شیشه را عامل تبهکاری خود می‌دانند. انگار ماده مخدر شیشه از متهمان جدا شدنی نیست و جوانان ما بدون آنکه به عواقب آن بیندیشند پای در دنیای توهم سیاه می‌گذارند و خود را در زندان کوچکی گرفتار می‌بینند. بیشتر متهمان تحت‌تأثیر این ماده روانگردان حتی دست به جنایت‌های هولناک نیز زده‌اند. شاید خیلی از جوانان ما تاثیرات خطرناک این ماده مخدر را نمی‌دانند.‌ ای کاش پیش از اینکه بخواهند برای نخستین بار به سمت این ماده بروند و وارد این دنیای سیاه شوند سری به بیمارستان روزبه بزنند و وضعیت جوانانی را ببینند که حتی دیگر کمپ‌ها هم آنها را نمی‌پذیرد.

جوانانی که روزی پای بساط دوستانشان نشستند و حالا عاقبتشان بستری شدن در بیمارستان روانی است. شاید اگر تاثیر شیشه بر مغز و روانشان را می‌دانستند و اینکه روزی چنین وضعیتی در انتظارشان است، هیچ وقت این دنیای سیاه را در زندگی‌شان ثبت نمی‌کردند. دختران جوانی که هزار امید و آرزو داشتند و حالا آنقدر وضعیت‌شان وخیم شده که حتی خانواده‌هایشان آنها را ترک کرده‌اند و سهم‌شان تخت بیمارستان روانی است و بس. دختران ساده‌لوحی که روزی فریب افراد سودجو را خورده و بسیاری از آنها برای کم کردن وزن خود به سمت مصرف شیشه روی آوردند و لحظه‌ای به عواقب آن فکر نکردند. اما اینکه شیشه چه مضراتی دارد و چطور باعث می‌شود که مصرف کننده‌ها دچار توهم شوند، بارها مورد بررسی قرار گرفته است.

کارشناسان می‌گویند که شیشه ماده محرکی است که تاثیر مستقیم روی مغز می‌گذارد.شیشه به قدری قوی است که وقتی شخص برای نخستین بار مصرف می‌کند مغزش در حالت آماده باش قرار می‌گیرد و اگر پس از مدت 12 ساعت مصرف نکند دچار افسردگی وحشتناکی می‌شود. شیشه شخص را گرفتار می‌کند زیرا همانقدر که اثرات خوشایند آن شدید است، افسردگی بعد از اتمام اثرات هم شدید است و شخص چاره‌ای جز مصرف نمی‌یابد.

این ماده محرک به‌تدریج مغز را تخریب می‌کند و باعث توهم شدید و بروز رفتار کلیشه‌ای می‌شود و شخص حرکات و اعمالی ناگهانی و تکراری از خود نشان می‌دهد که غیرعمدی و اجباری است. بیشتر شیشه‌ای‌ها پس از مصرف دچار بدبینی می‌شوند و همه را دشمن خود می‌دانند. صداهای عجیبی می‌شنوند و این توهمات آنقدر شدید است که زندگی آنها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. متأسفانه باید گفت آمارها نشان می‌دهد درصد بالای معتادان شیشه‌ای جوانان هستند و این می‌تواند زنگ خطری برای جامعه امروز ما باشد که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

 
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, :: 9:43 :: نويسنده : مرتضی عربي

2 دزد شیشه‌ای بعد از سرقت میلیونی از خانه ویلایی قصد آزار و اذیت صاحبخانه را داشتند اما صدای زنگ خانه، نقشه آنها را ناتمام گذاشت.
 

ساعت 10 صبح 17 مرداد، ماموران کلانتری 102 پاسداران در جریان سرقت میلیونی از خانه‌ای در حوالی میدان نوبنیاد قرار گرفتند.
صاحبخانه که زن جوانی بود، به ماموران گفت: صبح زود همسرم به محل کارش رفت و من و دختر 16ساله‌ام در خانه استراحت می‌کردیم که ناگهان من صدای پا شنیدم. به گمان اینکه همسرم به خانه برگشته به سمت حیاط رفتم اما در یک لحظه 2 جوان ناشناس را دیدم که با چاقو به سمتم حمله کردند.

آنها با تهدید چاقو از من و دخترم خواستند که



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, :: 15:19 :: نويسنده : مرتضی عربي

فرهاد اقطار، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به جدا سازی دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار داشت: این اقدام منجر به خدمات رسانی بهتر در حوزه درمان و پیشگری به گروه هدف سازمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تغییراتی که انجام شده است از این پس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور مستقیماً زیر نظر ریس سازمان فعالیت خواهد کرد.

اقطار ادامه داد: خوشبختانه با حمایت سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبارات خوبی در سال جاری برای درمان و بهبود معتادان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حوزه درمان 4 میلیارد تومان و در حوزه پیشگیری حدود 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در کنار اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر ، سازمان بهزیستی کشور نیز اعتبار ویژه‌ای برای درمان معتادان در نظر گرفته است که این اعتبار حدود 2 میلیارد تومان است.

اقطار به آمادگی سازمان بهزیستی جهت صدور مجوز های رسمی به مراکز درمانی جهت درمان معتادن خبر داد و گفت: با دستور رئیس سازمان بهزیستی قرار شده است بهزیستی در صدور مجوز همکاری‌های لازم را با مراکز درمانی داشته باشد و چنانچه مرکزی دارای تمامی شرایط و استانداردهای لازم باشد مجوز دریافت خواهد کرد.

 
دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, :: 14:31 :: نويسنده : مرتضی عربي

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیشترین تماس‌ها با سامانه ملی اعتیاد درباره کراک و شیشه است، گفت: الگوی مصرف موادمخدر در کشور عوض شده است.


فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, :: 14:29 :: نويسنده : مرتضی عربي

رئیس سازمان مردم نهاد گنگره 60 گفت: مصرف کنندگان شیشه در ابتدای مصرف خود ممکن است 2 تا 3 شبانه‌روز نخوابند و بعد از آن همین مقدار پشت سر هم خواب باشند همچنین مصرف مایعات زیاد و استفاده از فندک‌های اتمی از دیگر علائم ابتدایی مصرف شیشه است.


حسین دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به علائم مربوط به مصرف شیشه اظهار داشت: مصرف کنندگان شیشه ممکن است 2 تا 3شب پشت سر هم نخوابند، از مایعات بیشتر استفاده کنند و غذا هم نخورند و پس از این مدت چند شبانه‌روز ممکن است بخواهند لذا یکی از علایم مصرف شیشه در افراد خوابهای نامنظم است.

وی افزود: استفاده ‌از فندک‌های اتمی نیز یکی دیگر از نشانه‌های مصرف شیشه است که البته این علائم، علائم ابتدایی مصرف است.

دژاکام تصریح کرد: در مرحله بعد سوءظن شدید نسبت همسر و دوستان و اینکه تصور می‌کنند تحت کنترل و مراقبت هستند همچنین اینکه در خانه می‌گردند که دوربین مخفی وجود نداشته باشد از دیگر نشانه‌های مصرف شیشه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف این ماده مخدر ممکن است قتل را در پی داشته باشد متاسفانه معتادان به این ماده را نمی‌توان درمان کرد. لذا این افراد را باید به کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد برد تا بتوان برای آنها کاری کرد.


رئیس کنگره 60 ادامه داد: مصرف کنندگان شیشه شخصیت خود را بالا می‌دانند و فکر می‌کنند که معتاد نیستند و فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند و این دیگرانند که متوجه خیلی چیزها نیستند.

دژاکام یادآور شد: اگر این افراد را برای درمان به بیمارستانها ببرند فرار می‌کنند لذا باید این افراد به کمپ‌های مجاز برده شوند و2 تا 3 ماه در آنجا تحت مراقبت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: باید در ابتدای درمان به آنها القاء کرد که آنها مصرف کننده هستند چرا که متأسفانه ابتدا این ماده را به عنوان لاغر کننده یا نیروزا در باشگاه‌های بدنسازی استفاده می‌کردند.

 

 
سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, :: 12:29 :: نويسنده : مرتضی عربي

 


NewsPicture

مدیر جمعیت «تولد دوباره» با اشاره به هجمه‌ مواد مخدر صنعتی، گفت: متاسفانه علیرغم تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در کشور هنوز نتوانتسته‌ایم راه‌های درمان اعتیاد را تغییر بدهیم.

مدیرعامل جمعیت «تولد دوباره» با اشاره به هجمه‌ مواد مخدر صنعتی، گفت: متاسفانه علیرغم تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در کشور هنوز نتوانتسته‌ایم راه‌های درمان اعتیاد را تغییر بدهیم.

عباس دیلمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار«آسیب‌های اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تقسیم مدل‌های درمان به بستری و سرپایی، گفت: مدل سرپایی درمان اعتیاد برای درمان مواد مخدر صنعتی اثر بخشی بالایی ندارد. در کشور ما اگرچه درمان سرپایی به لحاظ کمیت و کیفیت گسترش خوبی داشته است اما درمان اعتیاد به مواد مخدر صنعتی از طریق مدل درمان اقامتی و بستری امکانپذیر است که در این حوزه به طور مطلوب کار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های سرپایی مناسبی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر صنعتی وجود ندارد، گفت: در این نوع اعتیاد درمان سرپایی اثر بخشی زیادی ندارد. بلکه باید یک برنامه اقامتی (بستری) برای آن طرح‌ریزی و اجرا شود و برنامه‌های درمان بستری از لحاظ کمی و کیفی نیاز به بررسی مجدد دارد.

دیلمی‌زاده با بیان اینکه سیر مصرف«آمفتامین» و«متافتامین» نسبت به سیر ایجاد برنامه‌های اقامتی بیشتر بوده است، اظهارکرد: با وجود سیر رشد مصرف این دو مواد مخدر صنعتی ظرف چند سال گذشته هنوز نتوانستیم یک پروتکل دقیق و ارزیابی شده در حوزه مواد مخدر صنعتی داشته باشیم و این نشان می‌دهد در درمان معتادان مواد مخدر صنعتی عقب هستیم.

وی درباره کاهش آسیب‌های ناخالصی‌ مواد مخدر صنعتی به معتاد، گفت: شاید در یک نگاه سطحی این ایده شکل بگیرد که برای آسیب کمتر به فرد و کشور، خودمان مواد مخدر صنعتی را تولید کنیم اما کشور ما قربانی مواد مخدر است و این نگاه با باورهای اعتقادی، مذهبی و سنتی ما منطبق نیست.

هیچ داروی گیاهی ترک اعتیاد مورد تایید وزارت بهداشت وجود ندارد

مدیرعامل جمعیت «تولد دوباره» با اشاره به محصولات ترک اعتیادی که در مجلات نامعتبر و ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود، بیان کرد: بعضی بیماران با استفاده از این داروهایی که از وزارت بهداشت هم مجوز ندارند، دچار سوءمصرف شدید و درمان آنها نسبت به مصرف کننده‌های مواد مخدر سنتی دشوارتر می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ داروی گیاهی ترک اعتیاد که مورد تایید وزارت بهداشت کشور باشد وجود ندارد. درمان اعتیاد یک فرآیند طولانی مدت است که بیشتر از یکسال زمان می‌برد.

دیلمی زاده با اشاره به تقسیم‌بندی درمان به بخش‌های سم‌زدایی، بازتوانی اولیه، بازتوانی دوم و بخش بهبود، گفت: عموما راه‌های درمان اعتیاد در کشور ما بر درمان کوتاه مدت یا نگهدارنده و درمان‌های پرهیز‌مدار متمرکز شده است. افراد معتاد در درمان خود یک دوره درمانی کمتر از یک ماه را دنبال می‌کنند. در حالی که فرد پس از سم‌زدایی به خدمات بهبودی و برنامه‌های روان درمانی و خانواده درمانی نیاز دارد زیرا همزمان با بیماری فرد معتاد، خانواده او هم دچار بیماری می‌شوند.

وی با اظهار تاسف از وجود رویکرد درمان کوتاه مدت بین معتادان گفت: درمانگران باید قبل از درمان بیمار اطلاعات کافی را در اختیار او و خانواده‌اش قرار دهند که درمان آنها یک درمان کوتاه مدت نیست و نیاز به ادامه برنامه درمان دارد.

دیلمی زاده در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما فکر می‌کنند بعد از خوردن دارو دیگر نیازی به پیگیری درمان ندارند. در حالی که در یک مرکز بازتوانی و درمان اعتیاد بعد از بهبودی اولیه، نقطه شروع حرکت بیمار در یک مدت حداقل یک الی دو ساله است.

 
سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, :: 11:24 :: نويسنده : مرتضی عربي

مرد «شيشه‌اي» كه در جنايتي جنون‌آميز دوستش را از پا درآورده بود، تصور نمي كرد روي تخت بيمارستان شناسايي شود.
به گزارش خبرنگار ما، دوم خرداد امسال كارآگاهان پليس آگاهي ورامين از مرگ مشكوك مرد جواني در يكي از بيمارستان‌هاي اين شهر باخبر شدند. تيم جنايي پس از حضور در آنجا پي بردند «امير» - 34 ساله - با ضربه‌هاي كارد از پا درآمده است.همسر مقتول در

 

 



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, :: 11:21 :: نويسنده : مرتضی عربي

متادون اولين‌بار در زمان جنگ جهاني دوم در كشور آلمان ساخته شد. زماني كه عرضة ترياك در اروپا به دليل آغاز جنگ جهاني دوم متوقف شد مصرف كنندگان ترياك دراروپا و خصوصاً در آلمان كه تعدادشان كم نبود با مشكل جدي مواجه شدند. در ميان مصرف كنندگان آلماني ، مقامات عاليرتبه نظامي نيز از جمله هرمان‌گورينگ (جانشين هيتلر) به چشم مي‌خوردند. شيمي دانان و شركت‌هاي داروسازي آلمان به سفارش مسئولين كشور ماده‌مخدر مصنوعي جديديي توليد كردندكه به خشخاش متكي نبود. شيمي‌دانان موفق به توليد دارويي شدند كه نه تنها مؤثر بود بلكه ماندگاري آن نيز در بدن بيشتر از ساير مواد مخدر بود.


مدت زمان تأثير هروئين در بدن حدود 2 ساعت است در نتيجه مصرف كنندگان نياز دارند كه چندين‌بار در روز از اين ماده استفاده كنند درحاليكه اين دارو ميانگين بين 24 تا 74 ساعت ، با درنظر گرفتن ميزان مصرف و سوخت و ساز بدن افراد ، تداوم دارد . نام اين دارو يا ماده مخدر مصنوعي متادون بود. با گذشت زمان متادون داروي منتخب پزشكاني شد كه سعي در درمان بيماري اعتياد و وابستگي به موادمخدر داشتند و دارند .




متادون به چه شكل استفاده مي‌شود ؟



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, :: 11:18 :: نويسنده : مرتضی عربي

نفرت يعني چي؟يعني منزجر بودن از کسي يا چيزي. اما اين کافي نيست، هست ؟ممکن است تو از شيريني خامه اي متنفر باشي، اما بابت آن بي خواب نشوي.پس نفرت صرفا کافي نيست. نفرت به صورت عصبانيت بروزمي کند. براي متنفر شدن لازم است چند ماده ديگر را به محتوياتت اضافي کني قدرت :



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, :: 11:7 :: نويسنده : مرتضی عربي

به گزارش فارس،‌ عصر 17 ارديبهشت سال گذشته،‌ مأموران پليس شهرستان پاكدشت از مرگ مشكوك زن جواني به نام نازي در يك بيمارستان باخبر شدند.
مأموران بعد از حضور در بيمارستان متوجه شدند اين زن كه دچار ضربه مغزي شده بود، توسط شوهرش به بيمارستان منتقل شده و شوهر وي مدعي شده كه او را در جريان درگيري با چوب زده است.
شوهر نازي به نام سامان،



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, :: 11:27 :: نويسنده : مرتضی عربي

آشپرخانه های" محله‌های جنوبی شهر تهران همین چند سال پیش در روزهایی نه چندان دور بوی غذاهای محلی و خانگی را می‌داد که مردان خانه با تنگدستی و کار سخت، مواد غذایی آن را فراهم می‌کردند و زنان خانه با کمی اضافه کردن آب به خورشت خود شکم بچه هایشان را سیر می‌کردند اما امروز همین خانه‌ها محلی شده برای مردانی که ماده مخدری به نام "شیشه" تولید می‌کنند و زنان و کودکانی که آن‌ها را توزیع می‌کنند.

«شیشه به دلیل مصرف داخلی و



ادامه مطلب ...
 
پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, :: 14:21 :: نويسنده : مرتضی عربي

 

مردي كه اعتياد شديدي به شيشه دارد، پس از قتل همسرش و رها كردن جسد در جنگل‌هاي عباس‌آباد، روز گذشته با شكايت دخترش بازداشت شد.

به گزارش «جام‌جم»، در يكي از روزهاي دي‌ماه سال گذشته دختر جواني با حضور در كلانتري 128 تهران‌نو با ارائه شكايتي گفت: از مدتي پيش من و برادرم به خاطر اعتياد و اذيت هاي پدرمان، خانه را ترك كرديم و از مادر خود اطلاعي نداريم. وقتي سراغ مادرمان را گرفتيم، پدرمان گفت او براي ديدن خانواده‌اش به شهرستان رفته است.
شاكي افزود: پس از تماس با والدين مادرم، آنها عنوان كردند هيچ خبري از فرزندشان ندارند.
با شكايت دختر جوان، پرونده‌اي در اين ارتباط تشكيل و با دستور داديار رضوانفر در شعبه 4 دادياري دادسراي جنايي به پايگاه ششم پليس آگاهي ارسال شد.
با شروع مرحله دوم تحقيقات، دختر شاكي به كارآگاهان پليس گفت: از يك سال پيش، پدرم به خاطر مصرف شديد شيشه، دچار مشكلات شديد روحي و رواني شد و من و برادرم از ترس جانمان، خانه را ترك كرديم و اين مدت از مادرم خبري نداشتيم.
شاكي افزود: در اين مدت چندين بار از پدرمان سراغ مادرمان را گرفتيم اما او هر بار عنوان مي‌كرد، مادرتان براي ديدن والدينش به شهرستان رفته است اما احتمال مي‌دهم او مادرم را كشته باشد؛ زيرا بارها در برابر اصرارهاي ما گفته كه زنم را كشته‌ام.
دستگيري و اعتراف
درپي اين اظهارات، پرونده از شعبه 4 دادياري به شعبه 5 بازپرسي دادسراي جنايي انتقال يافت و با دستور بازداشت پدر خانواده، ماموران او را در محل سكونتش دستگير و در بازرسي از خانه، مقاديري مواد مخدر (شيشه)‌ كشف و ضبط كردند.
متهم با انتقال به پليس آگاهي ابتدا عنوان كرد همسرش به دلايل نامعلومي خانه را ترك كرده است، اما در ادامه زبان به اعتراف گشود و راز جنايت را فاش كرد.
متهم گفت: شب حادثه در يكي از روزهاي دي‌ماه با همسرم درگير شدم و براي ترساندن او، جلوي دهانش را گرفتم و دست‌هايش را بستم اما بعد از ساعتي، متوجه شدم او نفس نمي‌كشد.متهم اضافه كرد: روز بعد وقتي هوا تاريك شد، جنازه را درون خودرو گذاشتم ، به سمت جاده چالوس حركت كردم و جسد را در جنگل‌هاي عباس‌آباد كلاردشت از دره‌اي پايين انداختم و به تهران بازگشتم.
در پي اين اعترافات، كارآگاهان اداره 10 پليس آگاهي با نيابت قضايي و با همكاري عوامل انتظامي به جستجو در منطقه پرداختند و موفق به كشف بقاياي جسد شدند.
با دستور قضايي مبني بر بازداشت موقت، تحقيق از مرد متهم ادامه دارد.